Mossman Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 Hej, Ska byta stämskruvar på min EP Les Paul, men är inte säker på vilka jag kan köpa... Jag vill ju att de ska passa i samma skruvhål bak på gitarren som de jag har. Någon som kan länka till skruvar som passar? Är det något mer man bör tänka på när man byter? Verkar ju ganska enkelt...
slejnard Postat 30 juli 2009 Postat 30 juli 2009 Hej Mossman Kaffekoppen i högsta hugg ser jag. Trevligt 😄 Kan inte svara på din fråga men ger ett-två tips: 1. Ta med den till en musikaffär och be personalen om hjälp 2. Ring till en musikaffär och fråga vad du ska ha till din modell Det är inte svårt att byta. Har iofs bara gjort det på en gammal akustisk. Nån annan här vet kanske vad du ska ha så lycka till.
Mossman Postat 30 juli 2009 Trådstartare Postat 30 juli 2009 slejnard sa: Hej MossmanKaffekoppen i högsta hugg ser jag. Trevligt 😄 Kan inte svara på din fråga men ger ett-två tips: 1. Ta med den till en musikaffär och be personalen om hjälp 2. Ring till en musikaffär och fråga vad du ska ha till din modell Det är inte svårt att byta. Har iofs bara gjort det på en gammal akustisk. Nån annan här vet kanske vad du ska ha så lycka till. Skruvade av en stämskruv och tog med mig till affären så jag kunde jämföra. Nu sitter de på, inga större problem mer än att bussningarna i hålet satt lite hårt. ...nu ska det spelas :-)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.