Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena.

Har tröttnat på att baxa runt min Hammond X5 (säljes på vendolin)

och tänkte ge mig in i den behändliga pluggvärlden istället. (Har en stor Elka-orgel samt Leslie som jag inte gör mig av med i första taget, men till mindre spelningar hade det ju varit bekvämt att inte behöva hyra en vagn...)

Har en Novation X-station (61 tangenter) samt NI B4 (v1).

För att vara en plugin låter den ypperligt bra, även om kraften och "3D-upplevelsen" från ett Leslie är svårt att härma.

Hur som helst, jag vill kunna styra drawboardsen i B4 med slidarna på X-station. Allt jag kan göra är att byta ljudbank.

Finns det någon färdig templetes att ladda ner för detta? Jag förstår mig inte på MIDI, så jag hoppas att jag inte behöver sitta och programmera vad varenda ratt ska göra. Vissa program har ju MIDI-learn vilket verkar smidigt, men inte B4 vad jag kan förstå. Inte ver 1 i alla fall.

Varit inne på både NI och Novations hemsida men inte hittat något om detta. Kanske är jag för otålig.

Jag vill bara att det ska funka. MIDI protokoll är alldeles för rörigt för mig. Jag är på tok för "analog" för sånt.

Tanken är att jag ska kunna använda denna rig live och då kunna styra ljuden (drawboardsen) lika lätt och snabbt som the real deal.

Någon mjuk organist härinne måntro?

post-4675-1248288674_thumb.jpg

Annons
Postat

Det löste sig. Fanns ju en templete hos Novation minsann. Fattar inte hur man raderar den här tråden.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.