Jump to content
Annons

min volym ändras när jag spelar in..


sosper

Recommended Posts

hej! (h) jag spelar el gitarr och jag tycker om att spela in.. MEN jag kan bara spela lugna låtar typ lead men inte för fort för volymen sänker sig väldigt mycket då... jag kan apsolut inte Riffa för då försvinner volymen.. jag spelar in med Line 6 30w som jag pluggar till datorn och kopplar gitarren till datorn, sen så har jag testat koppla V-amp 2 till datan och gitarren till v-ampen men volymen ändras och jag vill så gärna kunna spela in riff också 🤪 är det någon som har haft det här problemet eller vet hur man ficksar det? 😄 tack! det kanske är mitt ljud kort som är lite röttet eller så kanske jag behöver ett Ljudkort?

Redigerat av sosper
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Så du menar att när du spelar hårt så sänks volymen? Låter som en kompressor med extrema värden. Kolla att allt sånt är avstängt.

1. Lägg gärna upp ett ljudexempel och 2. berätta vad du spelar in i för program och 3. Testa att lyssna genom din line6 utan att den är pluggad till datorn och hör om det blir samma fel då. Så vet du om det är i stärkaren eller datorn felet är.

EDIT: Mitt tusende inlägg. Veteran. yehaw

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT: Mitt tusende inlägg. Veteran. yehaw

Det är hemskt, så mycket somliga tjötar i forumet... 😄🤪

Grattis! 🙂

Undrar om det inte är efter 1000 inlägg man får välja sin egen titel också? Kolla i din kontrollpanel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller absolut med om att det borde handla om en kompressor eller limiter som är igång och ställer till med detta fenomen...

här laddar jag up en fil och man hör hur ljuder bara ändras:( jag vet inte vad kompressor är eller hur det fungerar ge gärna lite förslag, och jag har testat olika program som Reaper, ljudinspelare och Guitar Fx box tror jag det hette och då kvarstår problemet men när jag spelar på bara förstärkaren som veteranen ville att jag skulle testa xD, så är det inget problem och jag har Asio Drivrutiner och så, har ingen aning om vad det kan vara :S men här är iaf ljudfilen! 🤪

testljud.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är hemskt, så mycket somliga tjötar i forumet... 😉😄

Grattis! 🙂

Undrar om det inte är efter 1000 inlägg man får välja sin egen titel också? Kolla i din kontrollpanel.

Fräckt, dags för mig att börja råspamma då 😛 Eller kanske inte, man ska ju faktiskt bara skriva om man har något vettigt att tillföra...

Vänta lite nu... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...