Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenna hej pÄ er.

Jag sitter pÄ en mac pro dÄ jag hadde pengsen att köpa en Ä e sÄÄ nöjd..

Kör med den Logic studio.

Polarn vill nu oxÄ gÄ till mac och logic pro delvis för att vi skall kunna jobba mer ihop.

Han funderar pÄ IMAC.

undrar nu hur Shiny Toy Guns - Le Disko frÄn logic studio demos skivan beter sig pÄ en IMAC dÄ det bara e mer för att visa polarn vad en imac fixar.

Kan nÄgon av er med IMAC ladda in Shiny Toy Guns Le Disko Ä ta en skÀrmdump som en real benchmark Ä göra en skÀrmdump under ReffrÀngen sÄ man kan jÀmföra hur imac beter sig mot min mac pro , Hanterar Imacen den lÄten bra (sterio versionen)

nedan visar jag min cpu meter under uppspelning av refrÀngen pÄ min mac pro.

MvH Jesper AkA Broghard

post-6960-1246367200_thumb.png

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Har dessvÀrre ingen imac men jag har kört lÄten pÄ min quadcore pc som presterar en liten smula bÀttre (inte mycket lite som sagt) Àn en imac och mina staplar toppar som högst pÄ ca 50-60 procent. DÄ kör jag fyra skÀrmar, finns en lÀnk till en video hÀr nÄnstans i en trÄd om grafikkort om jag inte minns fel om du vill leta. En imac ska nog vara lugnt och sen Àr den ju jÀkla snygg och praktisk oxÄ.

Postat

Jag kan göra testet. Har en iMac 3,06ghz.

Postat

Jag vill testa. Det jag undrar Àr om filerna man testar med ligger med i paketet man köpt eller finns det att ladda nÄgonstans?

Jag har ett original Logic Studio paket i garderoben men för att undvika att allt brÄte ramlar ut över mig skulle det vara smidigare att fÄ ner det via nÄgon lÀnk =P

Postat
  anarkisten1 sa:
Har dessvÀrre ingen imac men jag har kört lÄten pÄ min quadcore pc som presterar en liten smula bÀttre (inte mycket lite som sagt) Àn en imac och mina staplar toppar som högst pÄ ca 50-60 procent. DÄ kör jag fyra skÀrmar, finns en lÀnk till en video hÀr nÄnstans i en trÄd om grafikkort om jag inte minns fel om du vill leta. En imac ska nog vara lugnt och sen Àr den ju jÀkla snygg och praktisk oxÄ.

sweet

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat
  Pesek sa:
Jag vill testa. Det jag undrar Àr om filerna man testar med ligger med i paketet man köpt eller finns det att ladda nÄgonstans?

Jag har ett original Logic Studio paket i garderoben men för att undvika att allt brÄte ramlar ut över mig skulle det vara smidigare att fÄ ner det via nÄgon lÀnk =P

Tror dom Àr lite skrymmande sÄ lÀttast Àr nog att kolla i garderoben ÀndÄ, den ligger pÄ demo content skivan om jag inte minns fel. Men för att spara tid sÄ Àr jag övertygad om att din mac fixar den dÀr lÄten lÀtt.

Postat

SÄ blir det nÄgot test eller inte? :S

Postat

Varför inte googla pÄ Logic och benchmark. Skillnaderna i prestanda mellan olika modeller Àr vÀl dokumenterad.

Postat
  joachime sa:
Varför inte googla pÄ Logic och benchmark. Skillnaderna i prestanda mellan olika modeller Àr vÀl dokumenterad.

+1

Det existerande benchmark-projektet Àr dessutom klart bÀttre pÄ sÄ sÀÀtt att man inte behöver tolka en studsande prestanda-mÀtare som dessutom inte Àr sÀrskilt tillförlitlig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.