Jump to content
Annons

Bygga en noobig radio studio.

Recommended Posts

TimTim (oregistrerad)
Postat

Tjena mors, nu Àr det sÄ att jag har problem och behöver eran hjÀlp.

Jag ska bygga upp min radio studio pÄ ett noobigt sÀtt men problemet Àr

att jag fÄr inte till det riktigt, för jag ska kunna sitta nÀra micken nÀra mixerbordet.

Men jag kan inte sÀtta datorn mixerbordet tagentbordet, för dÄ blir det trassel och trÄngt istÀllet.

Men jag vill ha kvar mitt databord som jag har kvar.

Problemet Àr ocksÄ att studio utrustnignen har ej kommit och ska bestÀllas om 3 veckor nÀr jag har kÀrnat mina pengar.

http://www.4sound.se/itempg.aspx?id=702558&artno=135603 och http://www.4sound.se/itempg.aspx?id=702614&artno=168858 blir det för ett bra pris.

NÄgot som kan leva sej in i hur jag ska sÀtta datorn och vart mixerbordet och micken ska stÄ?

Tacksam för svar!

350melv.png

(Micken och mixebordet som stĂ„r dĂ€r nu ska skrotas 😆 )

Annons
Postat
Problemet Àr ocksÄ att studio utrustnignen har ej kommit och ska bestÀllas om 3 veckor nÀr jag har kÀrnat mina pengar.

😉

Postat

Min mic jag pratar i sitter fast i ett liknande stativ, fungerar skitbra. Har dessutom ett bord som Àr elektriskt justerbart i höjdled och en fin kontrollyta frÄn Mandozzi. Synd bara att det inte Àr mina egna prylar, utan jobbets.

Hursomhelst, vad för typ av radioprylar spelar du in? Varför inte stÄ och prata?

TimTim (oregistrerad)
Postat
Min mic jag pratar i sitter fast i ett liknande stativ, fungerar skitbra. Har dessutom ett bord som Àr elektriskt justerbart i höjdled och en fin kontrollyta frÄn Mandozzi. Synd bara att det inte Àr mina egna prylar, utan jobbets.

Hursomhelst, vad för typ av radioprylar spelar du in? Varför inte stÄ och prata?

För det första sÄ sÀnder jag med ett program som heter Sam broadcaster och det Àr bara jag i studion sÄ JAG mÄste dra pÄ lÄtarna jinglar etc sÄ ganska svÄrt Ä stÄ upp och desutom Àr databordet vÀldigt lÄgt.

Och jag spelar inte in jag kör live sÀndingar

TimTim (oregistrerad)
Postat
Om du kan sÄ stÄ. Du lÄter troligtvis bÀttre dÄ.

PĂ„ vilket sĂ€tt lĂ„ter man bĂ€ttre pĂ„ en radio? Gert pĂ„ rix fm sitter ner och kan lova att han lĂ„ter mycket bĂ€ttre dĂ„ 🙂

Postat (redigerat)
För det första sÄ sÀnder jag med ett program som heter Sam broadcaster och det Àr bara jag i studion sÄ JAG mÄste dra pÄ lÄtarna jinglar etc sÄ ganska svÄrt Ä stÄ upp och desutom Àr databordet vÀldigt lÄgt.

Och jag spelar inte in jag kör live sÀndingar

Jag sÀtter ocksÄ pÄ jinglar och annat sjÀlv, stÄendes, andningen blir lugnare och rösten ledigare med mindre flÄsljud nÀr man stÄr upp. Men de e klart, har man inte ett bra bord (eller pengar till ett bra bord) sÄ kanske det Àr lite svÄrt.

Vore kul att höra nĂ„t du gjort förresten! 😕

Redigerat av Emil
TimTim (oregistrerad)
Postat
Jag sÀtter ocksÄ pÄ jinglar och annat sjÀlv, stÄendes, andningen blir lugnare och rösten ledigare med mindre flÄsljud nÀr man stÄr upp. Men de e klart, har man inte ett bra bord (eller pengar till ett bra bord) sÄ kanske det Àr lite svÄrt.

Vore kul att höra nĂ„t du gjort förresten! 😏

Johnsradio.se men nu tar jag semester och Ă€r tillbaka om 3 / 4 veckor sĂ„ dĂ€rför jag kommer skaffa ny studio utrustning 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.