Doozi (oregistrerad) Postat 29 juni 2009 Postat 29 juni 2009 Hejsan . Har en HP dator . Och Vet inte vart man lÀgger ljudkortet . Har tvÄ bilder hÀr och behöver hjÀlp. vet inte hur man gör alls!
Doozi (oregistrerad) Postat 29 juni 2009 Postat 29 juni 2009 Hejsan . Har en HP dator . Och Vet inte vart man lÀgger ljudkortet . Har tvÄ bilder hÀr och behöver hjÀlp.vet inte hur man gör alls!
Claes Holmerup Postat 29 juni 2009 Postat 29 juni 2009 (redigerat) Det Ă€r ju bara att trycka ner det i en kortplats som det passar i. Om du inte har en aning om hur det funkar sĂ„ Ă€r det kanske sĂ€krare att du ber nĂ„gon bekant som kan mer att komma hem och hjĂ€lpa dig, sĂ„ att du inte rĂ„kar förstöra nĂ„got... đ Sedan kommer problemet att det ska funka i datorn ocksĂ„, med drivrutiner, evetuella IRQ-krockar och annat - men det fĂ„r man kanske ta nĂ€r du har monterat det och startar upp datorn igen. Redigerat 29 juni 2009 av Claes
Doozi (oregistrerad) Postat 29 juni 2009 Postat 29 juni 2009 Det Ă€r ju bara att trycka ner det i en kortplats som det passar i.Om du inte har en aning om hur det funkar sĂ„ Ă€r det kanske sĂ€krare att du ber nĂ„gon bekant som kan mer att komma hem och hjĂ€lpa dig, sĂ„ att du inte rĂ„kar förstöra nĂ„got... đ Sedan kommer problemet att det ska funka i datorn ocksĂ„, med drivrutiner, evetuella IRQ-krockar och annat - men det fĂ„r man kanske ta nĂ€r du har monterat det och startar upp datorn igen. men har stoppat i den och allt men nĂ€r ja trycker pĂ„ spela in gĂ„re inte :S ? har jag stoppat i 2 Ljudkort elr ? Kolla in bilden och gör om bilden och rita dĂ€r Ljudkortet ska va!
Limpan Postat 29 juni 2009 Postat 29 juni 2009 men har stoppat i den och allt men nÀr ja trycker pÄ spela in gÄre inte :S ?har jag stoppat i 2 Ljudkort elr ? Kolla in bilden och gör om bilden och rita dÀr Ljudkortet ska va! okej, det lÄter som du borde kolla med nÄgon datorkunnig och be dem hjÀlpa dig. Det finns bara ett stÀlle dÀr ljudkortet passar, nÀmligen i PCI-slotten, och har du lyckats fÄ fast ljudkortet i datorn sÄ har du den pÄ rÀtt stÀlle. NÀsta steg brukar vanligtvis vara att installera drivrutinerna m.m. Vad anvÀnder du för musikprogram, vad Àr det som inte gÄr att spela in menar du? /L
Doozi (oregistrerad) Postat 29 juni 2009 Postat 29 juni 2009 okej, det lÄter som du borde kolla med nÄgon datorkunnig och be dem hjÀlpa dig.Det finns bara ett stÀlle dÀr ljudkortet passar, nÀmligen i PCI-slotten, och har du lyckats fÄ fast ljudkortet i datorn sÄ har du den pÄ rÀtt stÀlle. NÀsta steg brukar vanligtvis vara att installera drivrutinerna m.m. Vad anvÀnder du för musikprogram, vad Àr det som inte gÄr att spela in menar du? /L mixcraft och audocity . Det stÄr error nÄnting har inte installerat den fick den av min kompis hur gör jag det ? har fÄtt in den det stÄr installera o lalalalal hur gör man ?=
Limpan Postat 29 juni 2009 Postat 29 juni 2009 (redigerat) mixcraft och audocity . Det stÄr error nÄnting har inte installerat den fick den av min kompis hur gör jag det ?har fÄtt in den det stÄr installera o lalalalal hur gör man ?= Du mÄste installera drivrutiner.. Kolla in creative's hemsida och leta reda pÄ drivrutinerna dÀr till ditt ljudkort: Soundblaster Audigy Redigerat 29 juni 2009 av Limpan
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.