Jump to content
Annons

Ljudkort hur monterar man ?

Recommended Posts

Doozi (oregistrerad)
Postat

Hejsan . Har en HP dator . Och Vet inte vart man lÀgger ljudkortet . Har tvÄ bilder hÀr och behöver hjÀlp.

vet inte hur man gör alls!

post-22128-1246284763_thumb.jpg

Annons
Doozi (oregistrerad)
Postat
Hejsan . Har en HP dator . Och Vet inte vart man lÀgger ljudkortet . Har tvÄ bilder hÀr och behöver hjÀlp.

vet inte hur man gör alls!

post-22128-1246284833_thumb.jpg

Postat (redigerat)

Det Àr ju bara att trycka ner det i en kortplats som det passar i.

Om du inte har en aning om hur det funkar sĂ„ Ă€r det kanske sĂ€krare att du ber nĂ„gon bekant som kan mer att komma hem och hjĂ€lpa dig, sĂ„ att du inte rĂ„kar förstöra nĂ„got... 😉

Sedan kommer problemet att det ska funka i datorn ocksÄ, med drivrutiner, evetuella IRQ-krockar och annat - men det fÄr man kanske ta nÀr du har monterat det och startar upp datorn igen.

Redigerat av Claes
Doozi (oregistrerad)
Postat
Det Àr ju bara att trycka ner det i en kortplats som det passar i.

Om du inte har en aning om hur det funkar sĂ„ Ă€r det kanske sĂ€krare att du ber nĂ„gon bekant som kan mer att komma hem och hjĂ€lpa dig, sĂ„ att du inte rĂ„kar förstöra nĂ„got... 😉

Sedan kommer problemet att det ska funka i datorn ocksÄ, med drivrutiner, evetuella IRQ-krockar och annat - men det fÄr man kanske ta nÀr du har monterat det och startar upp datorn igen.

men har stoppat i den och allt men nÀr ja trycker pÄ spela in gÄre inte :S ?

har jag stoppat i 2 Ljudkort elr ? Kolla in bilden och gör om bilden och rita dÀr Ljudkortet ska va!

Postat
men har stoppat i den och allt men nÀr ja trycker pÄ spela in gÄre inte :S ?

har jag stoppat i 2 Ljudkort elr ? Kolla in bilden och gör om bilden och rita dÀr Ljudkortet ska va!

okej, det lÄter som du borde kolla med nÄgon datorkunnig och be dem hjÀlpa dig.

Det finns bara ett stÀlle dÀr ljudkortet passar, nÀmligen i PCI-slotten, och har du lyckats fÄ fast ljudkortet i datorn sÄ har du den pÄ rÀtt stÀlle.

NÀsta steg brukar vanligtvis vara att installera drivrutinerna m.m. Vad anvÀnder du för musikprogram, vad Àr det som inte gÄr att spela in menar du?

/L

Doozi (oregistrerad)
Postat
okej, det lÄter som du borde kolla med nÄgon datorkunnig och be dem hjÀlpa dig.

Det finns bara ett stÀlle dÀr ljudkortet passar, nÀmligen i PCI-slotten, och har du lyckats fÄ fast ljudkortet i datorn sÄ har du den pÄ rÀtt stÀlle.

NÀsta steg brukar vanligtvis vara att installera drivrutinerna m.m. Vad anvÀnder du för musikprogram, vad Àr det som inte gÄr att spela in menar du?

/L

mixcraft och audocity . Det stÄr error nÄnting har inte installerat den fick den av min kompis hur gör jag det ?

har fÄtt in den det stÄr installera o lalalalal hur gör man ?=

Postat (redigerat)
mixcraft och audocity . Det stÄr error nÄnting har inte installerat den fick den av min kompis hur gör jag det ?

har fÄtt in den det stÄr installera o lalalalal hur gör man ?=

Du mÄste installera drivrutiner.. Kolla in creative's hemsida och leta reda pÄ drivrutinerna dÀr till ditt ljudkort:

Soundblaster Audigy

Redigerat av Limpan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.