Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag äger själv ett ljudkort av rubricerad modell och har tappat bort min trafo. Jag har köpt en ny på 12V 1000mA, men jag vet inte vilken polaritet den ska vara inställd på och manualen säger ingenting.

Om någon vänlig själ kunde krypa in under skrivbordet och kolla upp det så har han min eviga tacksamhet!

Mvh

SkunkFunk

Annons
Postat
GKD12-1000 AC Adaptor

Pri. : 230v ~ 50 Hz

Sec. : 120=(översta "pinnen" är en ~)1000mA

MVH Daniel

Menar du att den sekundära spänningen skulle vara 120V växelspänning? På mitt interface står det i alla fall likströmoch 12V, d.v.s. ett = där övre linjen är streckad och manualen säger samma sak :S

Annars är det jag sökte polaritet, d.v.s. om det är den inre pinnen på kontakten till interfacet, eller den yttre ringen, som är positiv respektive negativ, men tack för svar!

Ja, han säger ju i alla fall att 12V, 1000mA, DC, positiv på mittpin är fel, men jag vågar ändå inte riktigt prova med en annan polaritet på ett interface för 1700 bagare heller:(

Tack för svar du med!

Postat
Menar du att den sekundära spänningen skulle vara 120V växelspänning? På mitt interface står det i alla fall likströmoch 12V, d.v.s. ett = där övre linjen är streckad och manualen säger samma sak :S

Annars är det jag sökte polaritet, d.v.s. om det är den inre pinnen på kontakten till interfacet, eller den yttre ringen, som är positiv respektive negativ, men tack för svar!

Ingen aning faktiskt, jag bara skrev rakt av adaptern 🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.