Jump to content
Annons

Sonar och Audiomap 3 (Novation)


DanceMannen

Recommended Posts

Hej

Försökt hitta denna info på Novation och Cakewalk sidor, hoppas jag nu lägger denna fråga under rätt ämne...

Har ett Novation SL MKII som jag använder med Sonar 7.

Novations programvara Automap 3 pro fungerar kanon för mina VST pluggar i Sonar.

Däremot så visas inte Automap för Sonars medföljande synthar t ex Dimension Pro LE och Rapture Le? Jag har addad vst-plug-in mappen i Automap manager.

Ska de inte göra det, eller ska Automap fungera ändå?

Tacksam för lite hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ingen som har någon idé??

Hej

Försökt hitta denna info på Novation och Cakewalk sidor, hoppas jag nu lägger denna fråga under rätt ämne...

Har ett Novation SL MKII som jag använder med Sonar 7.

Novations programvara Automap 3 pro fungerar kanon för mina VST pluggar i Sonar.

Däremot så visas inte Automap för Sonars medföljande synthar t ex Dimension Pro LE och Rapture Le? Jag har addad vst-plug-in mappen i Automap manager.

Ska de inte göra det, eller ska Automap fungera ändå?

Tacksam för lite hjälp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte Audiomap tyvärr och jag sitter med Sonar 8, men jag antar att du vill styra parametrar med din MIDI-kontroller?

I Sonar 8 är Dimension Pro med som både VST och - men det kanske bara var DXi fortfarande i 7:an (jag gick från 6:an till 8:an)?

Se till att du kör rätt version av pluggen - dvs VST och inte DX. Annars kan du försöka få det att lira via Sonars ACT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och tack

Kanske är det jag får göra, installera VSTi istället för DXi..

Ska testa det:)

Jag kan inte Audiomap tyvärr och jag sitter med Sonar 8, men jag antar att du vill styra parametrar med din MIDI-kontroller?

I Sonar 8 är Dimension Pro med som både VST och - men det kanske bara var DXi fortfarande i 7:an (jag gick från 6:an till 8:an)?

Se till att du kör rätt version av pluggen - dvs VST och inte DX. Annars kan du försöka få det att lira via Sonars ACT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...