Jump to content
Annons

Hjälp med trasig Behringer xenyx 1024fx


NewAgeMan

Recommended Posts

Hej har en 3 år gammal xenyx 1024fx som jag har använt väldigt sparsamt (max 10ggr).

För ett tag sedan när jag skulle sätta på den så tvärdog den...Kollade säkringen och den hade gått...

Tog hem rätt säkringar från jobbet och satte på den och samma resultat att mixern tändes i 1 sek och

sen gick säkringen...Min elkunskap är obefintlig men jag antar att det har blivit ngn kortslutning på nåt sätt...

Nu till frågan: Är det värt att laga den? kostade 2200 för 3 år sen... Vill ju inte punga ut mer än 1000 spänn

för att laga den ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej har en 3 år gammal xenyx 1024fx som jag har använt väldigt sparsamt (max 10ggr).

För ett tag sedan när jag skulle sätta på den så tvärdog den...Kollade säkringen och den hade gått...

Tog hem rätt säkringar från jobbet och satte på den och samma resultat att mixern tändes i 1 sek och

sen gick säkringen...Min elkunskap är obefintlig men jag antar att det har blivit ngn kortslutning på nåt sätt...

Nu till frågan: Är det värt att laga den? kostade 2200 för 3 år sen... Vill ju inte punga ut mer än 1000 spänn

för att laga den 🙂

Det är inte så att den går på både 110 och 220V och du har den ställd på 110? Råkade ut för det med mitt MOTU 828 en gång... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för den snabba hjälpen båda två

Upptäckte att jag har satt i en snabb säkring ist för en trög....Hade ingen aning om beteckningarna F eller T tog bara efter rätt ampere och volt...

Skall skaffa en trög och se om det funkar bättre 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter tyvärr som ett rätt vanligt problem med Behringer -- nätdelarna blir överhettade och ger upp. Kan kanske fixas enkelt men vem vet.

// Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...