Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jo, jag hade tänkt köpa en Total Control inom snar tid. Och jag har läst på och förstått att man måste ha ett ljudkort i form av Numark DJ IO för att kunna för-lyssna på musiken i ett par hörlurar.

Jag har just nu ett Logitech Z-5500 till min dator, och där är ju en 3.5 mm Y-Gren. (Grön-Orange-Svart)

Och på Numark DJ IO så är ingången 2xRCA (Alltså, en input med en röd o en vit).

Kan jag koppla ihop detta på något sätt eller ?

Läste på en sajt att man kan köra Z-5500 i datorns ljudkort, och lurarna i DJ IO och sedan ställa in datorn på att man använder 2 högtalare. Men då använder jag ju ingen input förutom hörlurarna på DJ IOn....

Lite förbryllad, hjälp snabbt tack!!!

Annons
Postat

Begreppsförvirring... TC är en controller som styr funktionerna hos t ex Traktor. IO är ett ljudkort. Du kopplar bägge till datorn.

IO har två outputs, den ena skickas till PA, den andra blir förlyssningen i lurar. Till exempel, men det finns fler möjligheter.

Numarks Omni verkar bättre, kollat på den? Både controller och ljudkort i samma låda.

Postat

Nuså..

Jag fick tag på en omvandlare som gjorde RCA till en 3,5 millimetare och den funkade i mitt ljudsystem..

Så nu är det bara vilket bord jag ska ha ?!

Kollat på Total Control och Stealth från Numark. Verkar vara riktigt omtyckt därute.

Sen har jag även kollat på en VCI-100. Men dom verkar svåra att få tag på även om jag tycker den ser snäppet vassare ut med skönare Jogs bla.

Några förslag annars ?

Postat
Nuså..

Jag fick tag på en omvandlare som gjorde RCA till en 3,5 millimetare och den funkade i mitt ljudsystem..

Så nu är det bara vilket bord jag ska ha ?!

Kollat på Total Control och Stealth från Numark. Verkar vara riktigt omtyckt därute.

Sen har jag även kollat på en VCI-100. Men dom verkar svåra att få tag på även om jag tycker den ser snäppet vassare ut med skönare Jogs bla.

Några förslag annars ?

Vad tror du om att läsa min post ovan?

Du behöver ett tvåkanaligt ljudkort om du ska mixa med förlyssning i lurar.

Postat

Några förslag annars ?

Hej,

vi är importör av Numark i Sverige och såg Ditt inlägg.

Total Control kommer att utgå inom kort, för att återkomma igen senare i höst. Skillnaden är att den kommer optimeras för traktor (och inte Virtual DJ som den nuvarande modellen är idag).

Stealth Control är redan optimerad för Traktor, och det finns MIDI-mappningar att ladda ned för bl.a Traktor Pro, om man vill gå upp från LE-versionen som följer med. Stealthen har ett metallchassi och stabilare reglar än Total Control-versionen som finns idag. I mina ögon är Stealth ett bättre val av de två.

Oavsett vad Du väljer, lycka till!

mvh

Björn /Starfelt Company AB

Postat

Tja igen!

Tack för inlägget, ger mig positiv inställning till framtiden. Beställde en Total Control och fick mejl samma dag att den utgått, så dom erbjöd mej en Stealth för samma pengar. Jag tackade och tog emot.

Har provat både traktor och VDJ och jag tyckte Traktor känns bättre. Vilken version leverars Stealth med ?

Tack igen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.