Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag köpte ett nytt EMU 1616m (Cardbus) igår till ett fantasiskt pris på MB (Tack). Självklart installerade jag direkt, och fick det mesta att funka Härligt kort med fantastiskt ljud. En av anledningarna till att jag valde det kortet var RIAA stegen, så jag kan köra (t ex sampla) från min gamla Technics 1200-spelare.

Nu ett litet problem som någon mer kunnig säkert kan hjälpa till med.

Jag vill försöka att sampla ett beat från vinylspelaren via RIAA stegen. Jag får ljud in i EMU:s Patchmix DSP interface, jag får även ljud in i Sonar (dock låg nivå). Men inte in i Wavelab. Wavelab är konfigurerat enligt manualens instruktionerna. Jag antar att det kan ha nått med vilken signal som går ut från DSP interfacet till Wavelab? Jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare bara, då jag ännu inte fått riktig koll på hur man jobbar med de olika "strips" som finns.

Skulle vara väldigt tacksam om någon har en lösning.

Tack

PS - Någon som känner till ett bra EMU community?

Annons
Postat

Hallå, sätt en send på RIAA stripen som du skickar till en ASIO. Förslagsvis inte samma ASIO in som du kör in i Sonar.

Sen får du se till att välja antingen Wave in eller ASIO i Wavelab.

Väljer du Wave in så skall du ju skicka en send till Wave in istället för ASIO. Sätt senden "post fader" så går signalen efter regeln och effekterna (antar att det kanske är därför du har låg insignal i Sonar).

/Pär

Postat
Hallå, sätt en send på RIAA stripen som du skickar till en ASIO. Förslagsvis inte samma ASIO in som du kör in i Sonar.

Sen får du se till att välja antingen Wave in eller ASIO i Wavelab.

Väljer du Wave in så skall du ju skicka en send till Wave in istället för ASIO. Sätt senden "post fader" så går signalen efter regeln och effekterna (antar att det kanske är därför du har låg insignal i Sonar).

/Pär

Hej Pär

Ska testa detta ikväll:) Tack för din hjälp.

Hittade också en utförlig guide till Patchmix som Sound On Sound skrev för några år sen, jag blir säkert lite klokare av den också😏 EMU's Patchmix DSP Demystified... verkar kanon.

http://www.soundonsound.com/sos/nov05/arti...x.htm?print=yes

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.