Jump to content
Annons

osx 10.5.7

anarkisten1 (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Testade 10.5.7 men det funkade inget bra för mig i alla fall, backade till 10.5.6 från en CCC backup jag tur som en tokig faktiskt för en gångs skull tog mig och gjorde. Blir lite meck att mecka in koderna och dator id för Logic, Reason, AD och EZ igen men det får det vara värt.

Annons
Postat

Funkade bra för mig.

Köpte en Mac nyss med 10.5.6 från fabrik.

Körde Software update, startade om datorn

Sen var det klart.

Inga problem med Logic.

Postat

Det är bra för man väntar sig ju att en uppgradering ska leda till nåt bättre. Undrar just vad det beror på det är fler Logic folk än jag som upplever en försämring, kanske beror på att 10.5.7 är mer optimerat för dom nya. Jag menar det ändras ju lite i specarna undan för undan. Min maskin går tystar, är svalare och grafiken sköter sig bättre med 10.5.6.

Postat

Vad har du för dator anarkisten?

Postat

Jag uppdaterade till 10.5.7 med mottot - "det har funkat bra förut". Men denna gång fick även jag stora problem. Ljudkortet (Motu 828 mk3) började säga ifrån och få massa knasiga fel - Audio/Midi sync fel osv, samt att jag upplevde att projekten i Logic käkade upp mer arbetsminne än tidigare. Försökte småfixar och försökte hitta lösningen. Gjorde slutligen en fräsch ominstallation och kör nu 10.5.6. I framtiden kommer jag nog vara en aning mer konservativ angående uppdateringar. Alla uppdateringar är inte för det bättre.. ska vänta och se om Motu släpper någon ny drivrutin.

Postat (redigerat)
  onajj sa:
Vad har du för dator anarkisten?

Mac mini men just i det här fallet så testkör jag sedan ett par månade retail äkta köpt osx på min quadcore pc (q6600, GA moderkort) och fram till och med 10.5.6 så har det gått underbart bra helt enkelt. Har två grafikkort i den dvs läge för fyra skärmar men kör bara med tre för tillfället. Mac minin finns ingen anledning att uppgradera körde den ett tag som media manick typ men skickade den vidare till min dotter, det var en fin liten maskin men den här minst liiite vassare. Kommer att testa att bygga en på nya i7 proppen framåt hösten och duger den så kommer jag nog dessvärre att skrinlägga alla planer på en mac pro som var tänkt framöver. Köper all programvara så jag känner mig inte så fuskig faktiskt. En macpro som jag skulle köpa i så fall startar väl runt 50 000 spänn och jag har läst om i7 pc som byggs för runt 10 000 som sägs funkar likvärdigt så det handlar om stålar helt enkelt. När man som jag bara leker (är på och kladdar lite på Ubuntu oxå) så blir det lite larvigt med belopp runt 50 000 för bara en dator.

Men om 10.5.7 funkar bra eller ej i musiksamanhang verkar vara jämt fördelat över äkta macar och andra maskiner.

Kolla länken om du vill får du se korten in action

http://s724.photobucket.com/albums/ww249/s...rrent=Film3.flv

Så är det

Redigerat av anarkisten1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.