Jump to content
Annons

Nya komponenter till min dator


Recommended Posts

Hejsan!

För ca 1 år sen köpte jag en Packard Bell ixtreme 6250, vilket skulle visa sig vara den sämsta investeringen jag någonsin gjort. Där är konstant problem med den och jag har insett att det är moderkortet som spökar. Eftersom de övriga komponenterna är relativt bra och jag är en fattig student så vill jag självklart komma så billigt undan som möjligt. Jag vill byta moderkort och chassi, räcker det? Vad bör jag tänka på? Jag har sneglat lite på i7 processorer också kan man göra någon alternativ lösning där man kan få in dem? Skulle vilja ha fler PCIe platser

Här kan ni läsa om komponenterna i burken: http://support.packardbell.com/uk/item/?pn...3309&g=1400

Lite tilägg/justerningar jag gjort

Jag har bytat hårddisken till två samsung spinpoint

Har satt in 2 extra ram minnen 1 gb corsair 800 mhz

Jag har ett nytt grafikkort som jag inte satt i än geforce 8400 256mb med kylflänsar

Har ett PCI-kort med TI-firewire ingångar.

Kör på XP Pro 32-bit

Använder datorn endast till musikproduktion och internet.

Tacksam för all hjälp jag kan få

MVH Linus

PS. Vet att det finns liknande trådar och har läst igenom alla. Dock är min fråga specifiserad till min modell så därför gjorde jag en ny tråd.

Redigerat av adorableatlast
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

är du alltid lika bitter? jag ska byta moderkort och chassi. inget mer. men frågade om man sedan såsmåningom kan uppgradera sig till i7 eftersom de ska vara superba. förlåt om jag uttryckte mig otydligt, men det är endast moderkort och chassi som ska bytas ut. skapade en ny tråd då det ska vara vanskligt att byta ut saker i en paket dator.

du verkar ju ha koll på dina grejer kunde du inte bara svarat om moderkortet och chassit i inlägget över dig hade funkat?

Link to comment
Dela på andra sajter

aa, jag blev trött i huvet av att kolla igenom alla, men tyckte inte att jag kunde trycka in mitt inlägg någonstans eftersom jag inte ska bygga en dator från grunden och att det är en packard bell dator så ville veta om det går att byta ut moderkortet. jag tror att chipsetet spökar och kan inte hitta ordentliga drivrutiner till den. så vill ha ett moderkort med stabilt chipset som är villig att ta emot mina övriga komponenter med öppna armar.

vad tror du om moderkortet jag nämnde ovan? har du andra förslag?

MVH Linus

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Du kommer inte att kunna återanvända ett AMD moderkort eftersom Intel Core7i inte är kompatibel med ett AMD moderkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

möjligtvis en dum fråga: jag kan inte byta moderkortet till ett med intel chipset och ha kvar min amd processor va?

Nej de är inte kompatibla.

Jag håller för övrigt inte med om att välja intel då Core2Quads är betyligt sämre än Phenom II när det gäller ljudredigering.

Här är ett exempel på hur bra en Tricore från AMD presterar med DDR3 i orginalklock. Dessutom får man mer för pengarna när man väljer ett AMD moderkort då t.ex. texas instruments firewire kretsar ingår på riktigt billiga moderkort från AMD men bara följer med på moderkort i prestandasegmentet när det gäller intels chipset.

http://www.adkproaudio.com/benchmarks.cfm

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi ändrar lite på frågan då.. Hur mycket är du villig att spendera i pengar på din nya dator? Och hur mycket tror du att du kan få genom att sälja din gamla? Skärmen mus och tangentbord kan du nog återanvända i alla fall.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...