Gäst Postat 2 maj 2009 Postat 2 maj 2009 (redigerat) Hela tiden när jag start om att lyssna på projektet eller liknande byter den automatiskt till att börja spela kanalen med plus 4.8dB. Det är ett software instrument (midi spår) som går via ex24 - piano - steinway. Vad göra? Fattar inte. Redigerat 2 maj 2009 av Gäst
jarlo Postat 2 maj 2009 Postat 2 maj 2009 Låter som att det ligger en volymautomation på spåret. Har du kollat det?
Gäst Postat 2 maj 2009 Postat 2 maj 2009 ja det måste vara det men finner inget. Hur kan jag hitta, kolla det? Det är inte samplern, pluggen som är inställt på det i ex24 så att det ska vara så? Fast man kan ta bort det, men hur.
Gäst Postat 2 maj 2009 Postat 2 maj 2009 får det när jag byter spår och instrument med. Måste vara pluggen eller så är det att, jag har spelat in på ett digitalt piano, sedan flyttade över "ljudet" till usb, in i datorn och sedan till logic. Kan det vara så att ljudinställningarna sparades med?
Becker Postat 2 maj 2009 Postat 2 maj 2009 Öppna midifilen så du ser den i pianorollen, kopiera allt & skapa ett nytt midispår på en ny kanal, klistra in hela paketet där så har du nog löst problemet. Det ser ut som det ligger nån form av automation på midispåret. Ser så ut med tanke på de vita staplarna på midispåret.
Gäst Postat 2 maj 2009 Postat 2 maj 2009 Öppna midifilen så du ser den i pianorollen, kopiera allt & skapa ett nytt midispår på en ny kanal, klistra in hela paketet där så har du nog löst problemet. Det ser ut som det ligger nån form av automation på midispåret. Ser så ut med tanke på de vita staplarna på midispåret. Ska testa sedan, de vita staplarna kan inte vara pedalen då? Tror det.
Gäst Postat 2 maj 2009 Postat 2 maj 2009 tyvärr det funkar inte att kopiera heller, får pedalen kommer inte med. Sedan om jag kopierar hela spåret blir det samma sak igen. Men skit samma. blääääääääääääää Ingen som har någon lösning.
Umemagnus Postat 2 maj 2009 Postat 2 maj 2009 det är inte bara så galet att det finns nån volymkontroll på midiklaviaturen, som ligger på max?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.