Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som det står i titeln, när jag kopplar in mina aktiva monitorer i eluttaget brjar det spraka och brusa väldigt högt.

Man ser faktiskt satelliternas membran flytta på sig när jag kopplar ur dem under ett högt snäpp. 🙂

Det har inte alltid varit så här dock, det började när jag kopplade in dem i ett uttag jag inte kopplat in dem i förut.

Kan det ha gått sönder något inuti monitorerna?

Annons
Postat

De KAN ha gått sönder, men det mesta som går sönder går att laga hos en auktoriserad verkstad för märket ifråga.

Vad händer om du ansluter dem och använder ett BRA eluttag? Jag har märkt i flera olika bostäder t.o.m. att eluttagen varierar i tillförlitlighet.

Postat
De KAN ha gått sönder, men det mesta som går sönder går att laga hos en auktoriserad verkstad för märket ifråga.

Vad händer om du ansluter dem och använder ett BRA eluttag? Jag har märkt i flera olika bostäder t.o.m. att eluttagen varierar i tillförlitlighet.

Ja, jag provade att koppla in dem i det uttaget som alltid har fungerat, men det blev samma resultat där.

Men det konstiga är att säkringen inte har gått, om den var skadad så borde väl säkringen tagit stryk först.

Eller?

Postat
Som det står i titeln, när jag kopplar in mina aktiva monitorer i eluttaget brjar det spraka och brusa väldigt högt.

Man ser faktiskt satelliternas membran flytta på sig när jag kopplar ur dem under ett högt snäpp. 🙂

Det har inte alltid varit så här dock, det började när jag kopplade in dem i ett uttag jag inte kopplat in dem i förut.

Kan det ha gått sönder något inuti monitorerna?

El brukar generera oljud i hörlurar om du använder en kontakt som har el saker i närheten. Datorer är ett exempel där man ofta stöter på oljud i hörlurar eftersom kontakterna ligger oisolerade ifrån elen.

En glapp kontakt i ett ljudkort tex kan göra att vibrationer kan höras ifrån fläktar osv.

Måste ju inte vara så men vem vet

Postat
El brukar generera oljud i hörlurar om du använder en kontakt som har el saker i närheten. Datorer är ett exempel där man ofta stöter på oljud i hörlurar eftersom kontakterna ligger oisolerade ifrån elen.

En glapp kontakt i ett ljudkort tex kan göra att vibrationer kan höras ifrån fläktar osv.

Måste ju inte vara så men vem vet

Intressant, men jag tror inte att det är så i det här fallet.

Jag har provat flera olika uttag med samma resultat där så jag tror inte att det är fel på ljudkortet.

Har lämnat in den till en verkstad nu så vi får se vad dem säger.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.