Jump to content
Annons

KRK vs YAMAHA


psykfrans

Recommended Posts

Hej!

Jag ska köpa nya monitorer. Står och velar mellan KRK RP5G2 och Yamaha HS50M. Funderar även på att kanske gå upp en storlek.

Skall användas till elektroniskt, psytrance bland annat. Är rädd att KRK ska vara lite för basiga, kan det stämma?

Så vad föreslår ni?

puss

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag ska köpa nya monitorer. Står och velar mellan KRK RP5G2 och Yamaha HS50M. Funderar även på att kanske gå upp en storlek.

Skall användas till elektroniskt, psytrance bland annat. Är rädd att KRK ska vara lite för basiga, kan det stämma?

Så vad föreslår ni?

puss

Hej

Gå in på DLXmusic på fridhemsgatan 40 eller Jam på roslagsgatan 14 och lyssna. De har särskilda rum för monitorlyssning. Antar att Musikbörsen och 4 sound har lyssningsrum, men kommer inte på någon på rak arm.

MVH Staffan

Link to comment
Dela på andra sajter

KrK fick väl kalkonbetyg i studio, har inte hört dom själv dock. Däremot har jag jobbat en del med HS80 som är den större versionen till HS50 och jag står inte ut med diskanten i dom. Hjälper förmodligen inte ditt beslut men men 🙂 Ett alternativ kanske kan vara ett par begagnade Mackie HR624

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Gå in på DLXmusic på fridhemsgatan 40 eller Jam på roslagsgatan 14 och lyssna. De har särskilda rum för monitorlyssning. Antar att Musikbörsen och 4 sound har lyssningsrum, men kommer inte på någon på rak arm.

MVH Staffan

Japp ska göra det, men tänkte mer om någon hade erfarenhet av att mixa i dom.

Föresten va tycker ni om Mackie Tapco S8?

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp ska göra det, men tänkte mer om någon hade erfarenhet av att mixa i dom.

Föresten va tycker ni om Mackie Tapco S8?

Jag sitter själv på ett par KRK RP6 G2 och måste säga att jag är grymt nöjd över ljudet.

Var inne på 4sound i Stockholm innan jag köpte dessa. Killen i butiken slog först på Tapco S8 och sedan bytte till RP6:orna och SHIT vilken skillnad det var! Trots 2" mindre baselement så slog dom S8orna med hästlängder! (Menar inte att 8" är bättre på det viset)

Rekommenderar alltså dessa starkt! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...