Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Först om främst ska jag förklara vad jag sitter på och varför.

Jag sitter på en MacBook Pro och använder Logic.

Jag har ett Konnekt 6 ljudkort och ett par EVENT ASP8 (inte för jag har problem med dem)

Jag hade sedan tidigare Vista 32bit installerat för att spela lite spel och har nu även installerat Cubase 4.

Detta för att jag ville testa den roliga pluggen dBlue Glitch (som är gratis) och tråkigt nog bara finns för PC.

Mitt problem är följande:

Jag har installerat drivrutinerna till ljudkortet och ljudet fungerar utmärkt i Windows. Ingen fara där.

Jag har öppnat Cubase och ställt in mitt ljudkorts drivrutiner, "TC Near" som det heter, och inte heller någon fara där.

Jag har senaste firmware och allt vad som ska behövas. (Detta kort fungerar mer än utmärkt i Logic, riktigt nöjd)

Men när jag importerar en audiofil och spelar upp den (samma problem när jag spelar på synthen en stund) så spelar den upp ljudet ett par sekunder men av någon anledning så dör ljudet helt.

Jag försökte felsöka detta rätt länge, och upptäckte att när jag trycker på "Reset" under drivrutinen i Cubase så fungerar de ett par sekunder igen (vi pratar om max 10 sekunder).

Jag har fortfarande "ljud in" och får signal från mina VST instrument, men inget går till min master ut...

Vad jag kan se så fungerar det att köra med ASIO4All drivrutiner och MBP's interna högtalare. Men så fort jag väljer mitt ljudkort så spelar den upp allt, sen dör det igen och jag måste återställa drivrutinen.

Vad kan felet vara, varför släpper den taget? 🥰

( Sen kan vi väl vara snälla och låta bli svar som innehåller något med att jag ska skita totalt i windows för det är skit, för det är det inte... Mac OSX är bara bättre.. 😉 )

Redigerat av danielssondesign
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.