Jump to content
Annons

PC/Forum/Mac


nlg84

Recommended Posts

Vore det inte jävligt skönt om forumet delades upp i tre läger? ett där frågor gällande Mac tas upp, ett gällande PC och ett som

är generellt gällande musikbearbetning som ligger utanför datorernas värld.

Jag börjar tröttna på att leta efter saker och läsa milslånga inlägg och till sist få reda på att det gäller Mac.

Det är ju så stor klyfta redan på den nivån.

lösningen blir att man skriver ett eget inlägg som säkert är onödigt för svaret finns där ute om än lite jobbigare att få reda på.

Vore det inte nåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)

Iofs så kanske det skulle vara bra om man inte är så gammal i gemet men generellt sett så är det väl bara skillnad på installation av hårdvara och sånt som skiljer lite grann. Dom program som funkar på båda plattformarna funkar väl lika oavsett. I övrigt så rattar man väl tex ett eq lika oavsett om det sitter i en fysisk mixer eller om det finns i ett inspelningsprogram. Så jag vet i hundan om det egentligen skulle behövas och jag tycker nog att det finns andra saker som borde ses över först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore det inte nåt?

Nej, verkligen inte. Det här är ett studioforum. Har man datorproblem så är det ändå upp till trådskaparen att framhäva det i själva problemet. Dom flesta DAW's finns som sagt oftast till båda plattformarna, och gör det inte det så faller det ändå på plats. Det skulle bli en rörig soppa om det delades upp, när det ändå inte är ett datorforum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore det inte nåt?

Frågor relaterade till musikdatorer finns det en separat avdelning för, och det finns många avdelningar för musikbearbetning generellt. Vad som behövs är inte ännu fler uppdelningar utan att medlemmar skriver rubriker som tydliggör trådens ämne/fråga för övriga medlemmar. Och som KWS sa ovan, att frågan är tydlig i första inlägget.

Mvh,

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt!!! Du bränner av din 25e fråga i detta forum och ställer krav på att det ska uppdelas i datortyp.. Hur lat är du egentligen??? Skämmas borde du i alla fall! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Passar på att framföra kritik mot den, i mina ögon sett, undermåliga sökfunktionen i detta forum, som jag tror är bidragande orsak till att så många frågor som hanterar samma sak ställs om och om och om och om.... igen...

Olsberg skrev någon gång något om att google var bättre. Går det att införa den informationen direkt i forumets sökfunktion? 😛

EDIT: Använde www.google.se och fann ett svar från Royen.

Redigerat av Implasticyde
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...