Tracer Postat 9 mars 2009 Postat 9 mars 2009 HÄller pÄ med en lÄt och har bouncat ut alla spÄren som monofiler, sen panorerat i mixern. Nu tÀnkte jag sidechaina alla pads men det blir att ta upp 6 slots pÄ kickens send om jag tar varje pad-kanal för sig, plus att det blir en massa kompressorer i onödan. Men problemet Àr att nÀr jag skickar en kanal som Àr panorerad 100 vÀnster till ett gruppspÄr sÄ hamnar ljudet plötsligt i mitten. Hur löser man detta? GÄr det? / Fredrik
DrHans Postat 9 mars 2009 Postat 9 mars 2009 Du har inte skapat en monogrupp dÄ? Eller har nÄgon plugg pÄ gruppspÄret som spökar?
dominion Postat 9 mars 2009 Postat 9 mars 2009 (redigerat) Se till att alla spÄr verkligen Àr mono. Om du Àr osÀker, lÀgg cubases stereobreddare pÄ pÄ alla padspÄr och stÀll in breddaren pÄ mono. Panorera spÄren. Skicka dem till ditt gruppspÄr. Nu borde de enskilda padspÄren behÄlla sin "plats" i bredden i gruppspÄret. Fixa side-chainen. Hmm... Förstod jag frÄgan? edit: stavfel Redigerat 9 mars 2009 av dominion
Tracer Postat 10 mars 2009 TrĂ„dstartare Postat 10 mars 2009 Hmm, det blir sĂ„ att nĂ€r jag slĂ€nger in monospĂ„ret pĂ„ GruppspĂ„ret och slĂ„r pĂ„ Pre-fader och drar ned volymen, sĂ„ kommer ljudet enbart pĂ„ GruppspĂ„ret, sĂ„ lĂ„ngt Ă€r allt bra. Och det Ă€r i mono, men det Ă€r centrerat. Jag vill att monospĂ„ret som Ă€r fullt panorerat till vĂ€nster enbart ska lĂ„ta pĂ„ vĂ€nster kanal. TĂ€nkte att jag kanske mĂ„ste jag skapa tvĂ„ stycken gruppspĂ„r i mono och panorera dem Ă„t varsitt hĂ„ll, sen dra alla högerpanorerade pads till en av dem och alla vĂ€nsterpanorerade till den andra. Ăr det lĂ€ttaste lösningen?
Tracer Postat 10 mars 2009 TrÄdstartare Postat 10 mars 2009 Du har inte skapat en monogrupp dÄ? Eller har nÄgon plugg pÄ gruppspÄret som spökar? Inga pluggar pÄ gruppspÄret Àn.. :/
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.