Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HÄller pÄ med en lÄt och har bouncat ut alla spÄren som monofiler, sen panorerat i mixern.

Nu tÀnkte jag sidechaina alla pads men det blir att ta upp 6 slots pÄ kickens

send om jag tar varje pad-kanal för sig, plus att det blir en massa kompressorer

i onödan.

Men problemet Àr att nÀr jag skickar en kanal som Àr panorerad 100 vÀnster till ett gruppspÄr

sÄ hamnar ljudet plötsligt i mitten. Hur löser man detta? GÄr det?

/ Fredrik

Annons
Postat (redigerat)

Se till att alla spÄr verkligen Àr mono.

Om du Àr osÀker, lÀgg cubases stereobreddare pÄ pÄ alla padspÄr och stÀll in breddaren pÄ mono.

Panorera spÄren.

Skicka dem till ditt gruppspÄr.

Nu borde de enskilda padspÄren behÄlla sin "plats" i bredden i gruppspÄret.

Fixa side-chainen.

Hmm... Förstod jag frÄgan?

edit: stavfel

Redigerat av dominion
Postat

Hmm, det blir sÄ att nÀr jag slÀnger in monospÄret pÄ GruppspÄret och slÄr pÄ Pre-fader och drar ned volymen, sÄ kommer ljudet enbart pÄ GruppspÄret, sÄ lÄngt Àr allt bra. Och det Àr i mono, men det Àr centrerat. Jag vill att monospÄret som Àr fullt panorerat till vÀnster enbart ska lÄta pÄ vÀnster kanal.

TÀnkte att jag kanske mÄste jag skapa tvÄ stycken gruppspÄr i mono och panorera dem Ät varsitt hÄll, sen dra alla högerpanorerade pads till en av dem och alla vÀnsterpanorerade till den andra.

Är det lĂ€ttaste lösningen?

Postat
Du har inte skapat en monogrupp dÄ? Eller har nÄgon plugg pÄ gruppspÄret som spökar?

Inga pluggar pÄ gruppspÄret Àn.. :/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.