johle Postat 3 mars 2009 Postat 3 mars 2009 Tjena alla glada! Diggar rätt så hårt Kanye Wests senaste album på många nivåer. En vanlig sak inom RnB/HipHop är stråkarna som används för att bryta mot något tidigare parti av låten. T.ex. i Kanye Wests låt Robocop http://www.youtube.com/watch?v=4U-nO0-LFbc Vid 14s Finns det någon som på rak arm vet en plugin med samplade stråkar med denna låga attack som gör att de sticker ut ur mixen. De som t.ex. finns i Reason är alla väldigt svepande och med hög attack? (Men jag kanske missat något radikalt) Tack på förhand! MVH Johan
Limpan Postat 3 mars 2009 Postat 3 mars 2009 Tror det finns sådana stråkar i Reason orchestra soundbank, leta efter Staccato eller liknande. Eller köp East west Quantum Leap Symphonic Orchestra 😄
johle Postat 3 mars 2009 Trådstartare Postat 3 mars 2009 (redigerat) Tror det finns sådana stråkar i Reason orchestra soundbank, leta efter Staccato eller liknande. Eller köp East west Quantum Leap Symphonic Orchestra 😄 Ska definitivt kolla på Reason-orchestran när jag kommer hem. Brukar inte använda mig av den soundbanken faktiskt. För övrigt, ruggigt schysst musik på din/er myspace! Redigerat 3 mars 2009 av johle
Limpan Postat 3 mars 2009 Postat 3 mars 2009 Ska definitivt kolla på Reason-orchestran när jag kommer hem. Brukar inte använda mig av den soundbanken faktiskt. För övrigt, ruggigt schysst musik på din/er myspace! Tack! förhoppningsvis blir det mer liknande musik då vi håller på att skriva musik till en platta =)
Johan Royen Postat 3 mars 2009 Postat 3 mars 2009 Hej! Det är marcato-stråkar du är ute efter, tror jag. Finns marcatoversioner av bl a violin och cello i Orkester Soundbank...
Niiles Postat 3 mars 2009 Postat 3 mars 2009 (redigerat) Tjena alla glada! Diggar rätt så hårt Kanye Wests senaste album på många nivåer. En vanlig sak inom RnB/HipHop är stråkarna som används för att bryta mot något tidigare parti av låten. T.ex. i Kanye Wests låt Robocop http://www.youtube.com/watch?v=4U-nO0-LFbc Vid 14s Finns det någon som på rak arm vet en plugin med samplade stråkar med denna låga attack som gör att de sticker ut ur mixen. De som t.ex. finns i Reason är alla väldigt svepande och med hög attack? (Men jag kanske missat något radikalt) Tack på förhand! MVH Johan Tjena, diggade det där stråkljudet som sjutton med! så jag körde in det i denna låten som vi gjorde. Jayson & Niiles - Ta Slut Jag körde Miroslav Refillen till reason där jag använde en staccato string och en vanlig och körde varannan oktav med de olika instrumenten. Vet inte riktigt om det låter lika men kolla =) EDIT: Kolla i låten runt 3:20 så är det inga vocals på det 🙂 Redigerat 3 mars 2009 av Niiles
johle Postat 3 mars 2009 Trådstartare Postat 3 mars 2009 (redigerat) Tjena, diggade det där stråkljudet som sjutton med! så jag körde in det i denna låten som vi gjorde.Jayson & Niiles - Ta Slut Jag körde Miroslav Refillen till reason där jag använde en staccato string och en vanlig och körde varannan oktav med de olika instrumenten. Vet inte riktigt om det låter lika men kolla =) EDIT: Kolla i låten runt 3:20 så är det inga vocals på det 🙂 Ah nice! Riktigt snyggt! För övrigt, riktigt schysst låt! Ruggigt nice sync och professionellt gjord! Bra text också! Jag diggar den, även om det är en helt annan musikstil än vad jag brukar lyssna på 😛 MVH Johan Redigerat 3 mars 2009 av johle
Niiles Postat 3 mars 2009 Postat 3 mars 2009 Ah nice! Riktigt snyggt! För övrigt, riktigt schysst låt! Ruggigt nice sync och professionellt gjord! Bra text också! Jag diggar den, även om det är en helt annan musikstil än vad jag brukar lyssna på 🙂 MVH Johan Man tackar och bugar 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.