Jump to content
Annons

Omnisphereproblem!


Freemax

Recommended Posts

Jag köpte Omnisphere alldeles nyligen. Installerade allt utan problem, men jag kan inte aktivera skiten! Innan man kan köra igång (använder Pro Tools LE 8) så måste synten aktiveras, och för att kunna aktivera den ska där ingå en challenge code....men någon sådan finns inte! Någon som stött på samma problem??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Den sitter klistrad på baksidan av förstasidan i instalationsmanualen,hade själv lite prob med att hitta den!!

Nej, alltså jag menar den kod som kallas challenge code som ska finnas i omnisphere när man öppnar upp synten första gången. Du menar serial number? Den hade jag inget problem att hitta, men båda dessa koder/nummer behövs ju för att kunna aktivera Omnisphere.

Eller ska det finns en challenge code gömd någonstans i manualen...??

Redigerat av Freemax
Link to comment
Dela på andra sajter

Den koden finns ju redan i Omnisphere och visas på skärmen när du ska registrera,sen får du tillbaks en annan som du ska klistra in i omnisphere,sen är det klart.Jag tyckte att det var busenkelt,läs bara instr som du fick med så borde det va super enkelt.Glöm inte att hämta hem uppdateringarna när du väl har lyckats instalera

Link to comment
Dela på andra sajter

Den koden finns ju redan i Omnisphere och visas på skärmen när du ska registrera,sen får du tillbaks en annan som du ska klistra in i omnisphere,sen är det klart.Jag tyckte att det var busenkelt,läs bara instr som du fick med så borde det va super enkelt.Glöm inte att hämta hem uppdateringarna när du väl har lyckats instalera

Med all respekt 😛 Nu läser inte du vad jag skriver. Det finns ingen challenge code i Omnisphere. Det är det som är problemet. Jag kan inte aktivera eftersom det fältet i registreringsfönstret är tomt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...