Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jo, det är musikrelaterat! Jag tänkte göra en liten film av min Greco vs Gibson-ljudsnutt, lite som en test av programmet Windows Movie Maker (följer med standard i Windows XP). Bara förklarande textavsnitt kombinerat med bilder av gurorna, med andra ord väldigt enkelt. Men så till problemet: om jag lagt upp följande händelser i actionlistan längst ner;

00:01 - 00:10 Intro text

00:11 - 00:20 Bild 1

00:21 - 00:30 Beskrivande text

00:31 - 00:40 Bild 2

Så funkar det ju bra. Men så om jag stoppar in ett nytt event efter "Bild 2" med en ny bild t ex... så osynkas rubbet. Exempelvis i stil med nedan...

00:01 - 00:12 Intro text

00:13 - 00:25 Bild 1

00:26 - 00:37 Beskrivande text

00:38 - 00:48 Bild 2

etc...

Verkar hända samma sak om man stretchar ett event som ligger lite osynkat. Är det en bugg i WMM eller en inställning någonstans som jag bommat? Jag tyckte annars att det verkade vara ett lagom enkelt program för enklare filmer och det vore ju synd om man skulle behöva köpt något när det kommer ett gratis med operativsystemet.

Annons
Postat

Fick ihop det något så när till slut, inte världens mest upphetsande video men men... 🙂

Postat

NICE! Sköna sounds!

En anmärkning: Du måste klippa bort den sista "tysta svarta minuten". Jag väntade på nåt spännande men...

Eller är det sk "konst"? 😉

Bra lirat, slinker in å snor nån av gitarrerna när du sover för du behöver inte två såna skönheter 🙂 !

Postat
Jo, det är musikrelaterat! Jag tänkte göra en liten film av min Greco vs Gibson-ljudsnutt, lite som en test av programmet Windows Movie Maker (följer med standard i Windows XP). Bara förklarande textavsnitt kombinerat med bilder av gurorna, med andra ord väldigt enkelt. Men så till problemet: om jag lagt upp följande händelser i actionlistan längst ner;

00:01 - 00:10 Intro text

00:11 - 00:20 Bild 1

00:21 - 00:30 Beskrivande text

00:31 - 00:40 Bild 2

Så funkar det ju bra. Men så om jag stoppar in ett nytt event efter "Bild 2" med en ny bild t ex... så osynkas rubbet. Exempelvis i stil med nedan...

00:01 - 00:12 Intro text

00:13 - 00:25 Bild 1

00:26 - 00:37 Beskrivande text

00:38 - 00:48 Bild 2

etc...

Verkar hända samma sak om man stretchar ett event som ligger lite osynkat. Är det en bugg i WMM eller en inställning någonstans som jag bommat? Jag tyckte annars att det verkade vara ett lagom enkelt program för enklare filmer och det vore ju synd om man skulle behöva köpt något när det kommer ett gratis med operativsystemet.

WMM verkar vara idealisk för ditt projekt, men som dom säger på kontrollrummet så måste du planera.

Att stoppa in en bild eller filmsnutt mitt i har inte jag lyckats med men det går antagligen också.

Upplösningen på tidsaxeln är inte den högsta så det kan vara lurigt att få till en exakt växling.

Varför du kom ur synk när du la till en bild sist verkar märkligt, du ändrade inte något annat samtidigt?

Flytande övergångar kan ställa till det rejält, om du hade 2,5 sek överlapp och tog bort det så kanske du har förklaringen där.

Jag har lekt lite med WMM, det är ju gratis och ligger ju ändå i burken. jag tycker du skall försöka lite till.

Här är en grej jag gjort, du kanske har sett den tidigare men i alla fall........

http://www.youtube.com/watch?gl=SE&hl=...Vy1c&fmt=18

/Hv

Postat

Mosade upp en till när jag ändå var på hugget -

Den tysta minuten kommer från att WMM lade till extra tid efter MP3-filen... något jag upptäckte när jag gjorde ovanstående, så jag lyckades plocka väck det.

slejnard:

Ånä... jag känner att jag behöver fler guror! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.