Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå Allihopa :rolleyes:

Denna eftermiddag fick jag prova på en kompis Dj utrustning och fastnade direkt.

Han körde med CD/MP3 spelare och inte vinyl, och det är samma jag skulle vilja ha.

Hans utrustning låg på cirka 25.000:- om jag hörde rätt, men riktigt så mycket har jag inte tänkt då jag inte är så gammal. ^^

Jag vill alltså ha 2 stycken CD spelare som jag kan beatmatcha med och en mixer där jag har EQ (low,mid och high) på både CD1 och 2.

Någon effekt, som phaser eller flanger eller dyl. vore inte helt fel det heller.

Då jag inte är så gammal eller rik så hade jag inte tänkt och lägga ut mer än 4-5000.

Innan jag skrev denna tråden så kollade jag igenom ungefär 7 sidor i forumet för och se om någon letade efter samma sak som jag, men tyckte inte riktigt jag hittade rätt. De mesta var antingen för vinyl eller via dator, och det är som sagt inte det jag är ute efter.

Vore tacksam för er hjälp 😆

Annons
Postat

Kolla här:

http://www.thomann.de/se/dj_komplett_set.html

Jag kan inte mycket om sånt längre, det var många år sedan jag stod i nåt DJ-bås, men jag hittade iallafall länken! 🙁

Om du vill köra mp3-filer från datorn så finns det ju controllers som bara styr ett program i datorn, en sån och ett bra musikljudkort skulle jag nog satsa på om jag började DJ'a igen. Denon DN-HD2500 verkar bra, med en inbyggd hårddisk på 40 gb behöver man inte släpa med sig datorn på spelningar. Det räcker med controllern och en mixer, men den ligger ju lite över din budget.

Postat
Kolla här:

http://www.thomann.de/se/dj_komplett_set.html

Jag kan inte mycket om sånt längre, det var många år sedan jag stod i nåt DJ-bås, men jag hittade iallafall länken! 🙁

Om du vill köra mp3-filer från datorn så finns det ju controllers som bara styr ett program i datorn, en sån och ett bra musikljudkort skulle jag nog satsa på om jag började DJ'a igen. Denon DN-HD2500 verkar bra, med en inbyggd hårddisk på 40 gb behöver man inte släpa med sig datorn på spelningar. Det räcker med controllern och en mixer, men den ligger ju lite över din budget.

tack för sidan 🙂 hittade några fina alternativ.

Då jag håller på och göra musik på datorn, och har gjort det i några år är jag lite sugen på att köra lite mer "classic" med CD skivor, någon nytta vill man ju ha med sina cd-skivor 🙂

Men som sagt 🙂 Där har vi några alternativ som passar in, jag skulle gärna vilja ha några andra och jämföra men tack så mycket 🙂

• 3 veckor senare...
Postat

helt rätt att köra cd 😆 , e inte kul med folk som lirar med datorn 😛

Jag skulle föreslå att kika på begagnatmarknaden, e många som köper på sig grejor och tappar intresset snabbt. Så det går att få tag på mycket fräscha spelare för en schysst peng där. Kika på www.vendolin.se eller blocket.

Men kom ihåg att dom helst inte ska vara spelade ute på klubb eller liknande, det sliter hårt på grejorna.

Lycka till med liret!

• 1 månad senare...
Postat
Hallå Allihopa 🙂

Denna eftermiddag fick jag prova på en kompis Dj utrustning och fastnade direkt.

Han körde med CD/MP3 spelare och inte vinyl, och det är samma jag skulle vilja ha.

Hans utrustning låg på cirka 25.000:- om jag hörde rätt, men riktigt så mycket har jag inte tänkt då jag inte är så gammal. ^^

Jag vill alltså ha 2 stycken CD spelare som jag kan beatmatcha med och en mixer där jag har EQ (low,mid och high) på både CD1 och 2.

Någon effekt, som phaser eller flanger eller dyl. vore inte helt fel det heller.

Då jag inte är så gammal eller rik så hade jag inte tänkt och lägga ut mer än 4-5000.

Innan jag skrev denna tråden så kollade jag igenom ungefär 7 sidor i forumet för och se om någon letade efter samma sak som jag, men tyckte inte riktigt jag hittade rätt. De mesta var antingen för vinyl eller via dator, och det är som sagt inte det jag är ute efter.

Vore tacksam för er hjälp 🙂

Hej, det finns ett CD-spelar kit från Gemini som kallas CDM 3600 det är skit bra nybörjar paket där får man 2 CD spelare och Mixer ligger på 3250 kr --> http://www.thomann.de/se/gemini_cdm_3600.htm <--

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.