Guest has Posted November 29, 2004 Share Posted November 29, 2004 Jag vill komma igång och göra musik med samplade ljud.Mitt soundblaster audigy platinumkort är paj så jag måste ändå köpa nytt ljudkort. Ljudkort finns ganska billiga , men de klarar inte att spela upp wavinstrument eller soundfont utan att jag har en mjukvarusampler typ sampletank , och den är mycket dyrare än ljudkortet. ( Har jag fattat rätt? ) Jag tycker det verkar flexibelt att kunna använda mjukvaruinstrument typ wav och soundfont , men hur ska jag hitta en relativt billig kombination av ljudkort och mjukvarusampler som klarar det ? Jag har cubasis vst 4. Tacksam för hjälp , Has Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted November 29, 2004 Share Posted November 29, 2004 Prova det här först. Det har stötts och blötts väldigt många gånger om frågor på ljudkort och samplermjukvara. Hittar du inget där som passar kan du återkomma. Lycka till Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts