Jump to content
Annons

Processorval?


InvicTum

Recommended Posts

Vad ger bästa prestanda då man kör många pluggar som belastar just processorn?

IntelCore 2 Quad Q9550 2,83GHz Box eller IntelCore i7 920 2,66GHz Box? - dessa två CPU:s ligger nära varandra i pris men vilken av dem ger bäst prestanda för musikdatorn? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
i7, om du har optimal programvara. Men hela systemet med i7 blir dyrare även om cpu:erna har ungefär samma pris.

Jaha 🙁 Ja, det stämmer ju att moderkorten kanske ligger lite högre i pris men ska man ha ett hyffsat moderkort så tror jag inte det skiljer mer än en 500 kr emellan. Samt att jag hade ändå tänkt att skaffa DDR3 minnen.

Vad menar du med optimal programvara? Använder nu Cubase SE(blir väll Cubase 4 eller 5 snart) och Windows XP Home. Måste man ha typ Vista för att det ska vara ngn vits att köpa i7 menar du? För Vista vill man ju inte ha till en musikburk. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha 😲 Ja, det stämmer ju att moderkorten kanske ligger lite högre i pris men ska man ha ett hyffsat moderkort så tror jag inte det skiljer mer än en 500 kr emellan. Samt att jag hade ändå tänkt att skaffa DDR3 minnen.

Vad menar du med optimal programvara? Använder nu Cubase SE(blir väll Cubase 4 eller 5 snart) och Windows XP Home. Måste man ha typ Vista för att det ska vara ngn vits att köpa i7 menar du? För Vista vill man ju inte ha till en musikburk. 😛

Jo - det vill man tydligen med i7-plattformen.

En tråd från i går om just detta ämne: https://www.studio.se/index.php?showtopic=61874 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...