Jump to content
Annons

Vill ha fet mick i min JAckson RR5


Dorngrund

Recommended Posts

Hej, för nån månad sen köpte jag en Jackson RR5 för en halv förmögenhet utrustad med Seymour duncan JB. Gitarren är grymt skön att spela på men mickarna tillfredställer inte mig fullt ut. Iron maiden och kiss funkar ju asbra men när de kommer till Arch enemy, Slayer, in flames och diverse BM så går de ju inge vidare.

Provade en JAckson DXmgt tror jag den hette Utrustad med EMG 81/85 eller EMG 81/60 kanske minns ej. Tyckte den lät grötigt och därför valde jag Seymour duncan. Men nu är jag rädd att jag gjorde ett misstag och bara pillade för lite på stärkaren eller liknande och gav 14 000 i onödan och det är egentligen EMG jag ska ha. :S Vad tror ni?

Vill ha tips på mickar jag kan sätta i min RR för tungt metalspelande, antar att Aktiva är uteslutande för min gitarr : / men de finns väl sjysta passiva oxå

Tack på förhand.

Låt mig tillägga att min Stärkare är en Ibanez Toneblaster TBX150H

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Seymour duncan JB är grymt bra mick och funkar till allt. Har själv det i min Schecter blackjack. Det handlar mer om hur man rattar till ett bra ljud. Säger som Fredman sade i en intervju i Studio att det handlar mer om vilken förstärkare man använder än gura. Du får helt enkelt ratta till ett bra ljud. Det finns ingen universallösning som att byta mickar så kommer det låta precis som du vill. Sen dubbas spåren ordentligt och sen är de ju även slutligen allt som oftast komprimerade och självklart EQ:ade. Vissa gillar emgmickar, andra inte. Det är en smaksak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...