nicowallin (oregistrerad) Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 Hej folks... en fundering. Ska införskaffa mitt första midikeyboard till pc:n och har kommit fram till att 49 tangenter blir det bĂ€sta för mig... M-audio har jag tĂ€nkt mig och en M-AUDIO KEYSTATION 49E alt KEYRIG 49. Nu hittade jag en begagnad KEYSTATION 49E för 500 kronor och undrar nu om det Ă€r vettigare att satsa pĂ„ den eller en ny KEYRIG 49 som kostar runt 1095 kronor. Ăr det ngn större skillnad pĂ„ keyboarden eller Ă€r det bara mjukvaran KEYRIG som egentligen skiljer dessa Ă„t och Ă€r det i sĂ„ fall vĂ€rt att lĂ€gga de extra pengarna pĂ„ ett sĂ„dant? Tacksam för svar. /Nico
Pesek Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 Köp den begagnade. BÄda tvÄ fyller samma funktion sÄ det finns ingen anledning att betala det dubbla för ett keyboard som gör samma sak. Keyrig Àr nya modellen efter 49e. Jag sitter sjÀlv pÄ 49e och den fungerar ypperligt. Japp bara programvaran som skiljer, och den tror jag du tom kan ladda ner via M-audios hemsida.
nicowallin (oregistrerad) Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 Tusen tack för ditt snabba svar.
Phobophobia Postat 10 februari 2009 Postat 10 februari 2009 Det beror pĂ„ slitaget. Ăr den som ny Ă€r det lika bra att köpa en begagnad, givetvis. Men sjĂ€lv hade jag nog föredragit en helt ny. Nu vet inte jag hur eller till vad du kommer anvĂ€nda din keyboard, men jag skulle vilja rekommendera dig att köpa en med fem oktaver istĂ€llet. Jag trodde först jag skulle klara mig pĂ„ fyra, men nu inser jag att till och med fem ibland kan kĂ€nnas hĂ€mmande. Bara ett tips.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.