Jump to content
Annons

M-audio begagnat eller nytt

Recommended Posts

nicowallin (oregistrerad)
Postat

Hej folks... en fundering.

Ska införskaffa mitt första midikeyboard till pc:n och har kommit fram till att 49 tangenter blir

det bÀsta för mig...

M-audio har jag tÀnkt mig och en M-AUDIO KEYSTATION 49E alt KEYRIG 49.

Nu hittade jag en begagnad KEYSTATION 49E för 500 kronor och undrar nu om det Àr vettigare

att satsa pÄ den eller en ny KEYRIG 49 som kostar runt 1095 kronor.

Är det ngn större skillnad pĂ„ keyboarden eller Ă€r det bara mjukvaran KEYRIG som egentligen

skiljer dessa Ät och Àr det i sÄ fall vÀrt att lÀgga de extra pengarna pÄ ett sÄdant?

Tacksam för svar.

/Nico

Annons
Postat

Köp den begagnade. BÄda tvÄ fyller samma funktion sÄ det finns ingen anledning att betala det dubbla för ett keyboard som gör samma sak.

Keyrig Àr nya modellen efter 49e. Jag sitter sjÀlv pÄ 49e och den fungerar ypperligt.

Japp bara programvaran som skiljer, och den tror jag du tom kan ladda ner via M-audios hemsida.

nicowallin (oregistrerad)
Postat

Tusen tack för ditt snabba svar.

Postat

Det beror pĂ„ slitaget. Är den som ny Ă€r det lika bra att köpa en begagnad, givetvis. Men sjĂ€lv hade jag nog föredragit en helt ny.

Nu vet inte jag hur eller till vad du kommer anvÀnda din keyboard, men jag skulle vilja rekommendera dig att köpa en med fem oktaver istÀllet. Jag trodde först jag skulle klara mig pÄ fyra, men nu inser jag att till och med fem ibland kan kÀnnas hÀmmande. Bara ett tips.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.