PurpleHaze (oregistrerad) Postat 26 november 2004 Postat 26 november 2004 Hej! Jag har har en FireWire hårddisk där jag sparar mina projekt i PT LE på Mac G4 867Mhz. Nu är det så att när jag spolar fram, eller loopar en bit så kan ljudet börja dista rejält (brusa). Jag har konstaterat att det beror på FW hårddisken eftersom jag provat att spara på systemdisken! Funkade problemfritt! Problemet är som värst när jag spelar in i 24-bitar men vid 16-bitar uppstår även där problem (ljudet blir sämre men distar inte lika hårt). Jag har provart att byta FW portar, formatera disken och allt möjligt men inget verkar hjälpa! Vad kan det bero på? Jag behöver hjälp och vore tacksam för alla tips jag kan få! Hårddisken är en Firesmart 7200rpm 8,9ms 8mb och jag kör genom FW400.
aolsson Postat 27 november 2004 Postat 27 november 2004 Hej! Jag har har en FireWire hårddisk där jag sparar mina projekt i PT LE på Mac G4 867Mhz. Nu är det så att när jag spolar fram, eller loopar en bit så kan ljudet börja dista rejält (brusa). Jag har konstaterat att det beror på FW hårddisken eftersom jag provat att spara på systemdisken! Funkade problemfritt!Problemet är som värst när jag spelar in i 24-bitar men vid 16-bitar uppstår även där problem (ljudet blir sämre men distar inte lika hårt). Jag har provart att byta FW portar, formatera disken och allt möjligt men inget verkar hjälpa! Vad kan det bero på? Jag behöver hjälp och vore tacksam för alla tips jag kan få! Hårddisken är en Firesmart 7200rpm 8,9ms 8mb och jag kör genom FW400. Vilken version av Pro Tools kör du? Vilken operativ kör du? HW: Mbox, 001 eller 002? Både 10.3.1 och 10.3.5 har haft vissa problem med FW protokollet... 😠
Skaberlakestudio (oregistrerad) Postat 27 november 2004 Postat 27 november 2004 Garanterat din FW-hårddisk.Köpte en sådan själv men den ifrån sig ljud in i protools så jag bytte till en lacie d2 vilket fungerar bra.Fire smart diskarna är inte att lita på Tobbe 🙂
PurpleHaze (oregistrerad) Postat 28 november 2004 Postat 28 november 2004 Tack för svaren! 😄 Jag kör mac os 10.2.8 och Pro Tools LE 6.1.2 via min M-box. Nåt fel är det med disken! Jag funderar på att pationera den för att se om det hjälper (troligtvis inte). 😉 I värsta fall får jag väl sälja den och köpa en ny!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.