Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag funderar på att uppgradera min lilla hemmastudio. Men då jag inte är så bra på kopplingar så undrar jag om det funkar att köpa ett Behringer Xenyx 2222FX mixerbord och koppla varje kanal till en ingång i ett Tascam US-1641 ljudkort. Sen ljudkortet in i en PC med USB. Går det att göra en sådan koppling? 😄

Annons
  • 2 veckor senare...
Postat (redigerat)
  TUFFTUFFTUFF sa:
Hej, bara en liten fråga. Nu kanske jag tänker fel, men vad ska du ha mixerbordet till? Varför inte bara köra allt rätt in i Tascamen?

Jag tänkte möjligtvis spela in live framträdanden och då sköta mixningen från bordet, eller sköter man mixningen från datorn då med? Man måste ju hålla koll på scenen och så? 🙁

(glömde nämna det 😛 )

Redigerat av Studioman

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar är inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.