Jump to content
Annons

Flyttbar låda (för stärkare)

Recommended Posts

devilmaycry (oregistrerad)
Postat

Tjena!

Jag funderade lite på alla som bygger "små rum" för att kunna mica upp sina förstärkare.

Jag bor i lägenhet, och flyttar av konstiga anledningar ganska ofta. Så jag har inga möjligheter att bygga en "studio" från grunden.

Vad jag har funderat på är att; skulle det inte gå bygga en låda som rymmer stärkalådan (och ha toppen vid datorn), och sen lite plats för två micar osv. Sen ljud-isolera och -dämpa den så gott man kan, och få ut ett bra ljud? En låda som jag helt enkelt kan ta med mig vart jag än bor, och ändå kunna spela in genom att mica stärkaren utan att störa grannarna allt för mycket och dessutom slippa ta upp allt ljud runt omkring!?

Förmodligen en väldigt dum idê men jag har ingen som helst aning om det här skulle fungera, och fråga därför er som kanske vet.

Annons
Postat

Randall har nåt dom kallar Isolation Box som är en inbyggd högtalare med mickhållare till en mick. Men principen är ju densamma om du vill få in en 4x12". En högtalare reagerar dock inte lika om den är instängd. Har dock sett många som byggt men aldrig hört nån själv, iaf inte på en inspelning. Har själv varit sugen på att testa hur det blir. Någon som har erfarenhet kanske?

Postat

Kolla in Memphis tråd där han söker folk till ett metalprojekt,där finns ex. på Crunchers kabinett i en iso-låda. Låter riktigt tungt och bra!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.