Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

😄 Har nyligen installerat DFHS som lĂ„ter super pĂ„ de fĂ€rdiga midifilerna men jag har inte fĂ„tt till hĂ€lften sĂ„ bra ljud sjĂ€lv.

Är det nĂ„gon som har lite tips att komma med angĂ„ende mix av dessa?

Tex. ska man bussa allt igenom en grupp och pÄ med compressor som i gamla DFH?

EQ instÀllningarna som finns Àr ju gjorda för Cubase egna usla EQ sÄ det Àr alldeles för mycket "gainat" för wavespluggarna.

LÀnka gÀrna med ljudfiler om ni har och om ni kör med mesheads osv...

Tackar pÄ förhand!

Jag kör med wavespluggarna och pro tools 6.4 pÄ PC

Annons
Postat

Jag har tyvĂ€rr inga ljudfiler att lĂ€gga upp eftersom min digi002:a Ă€r ivĂ€gskickad pĂ„ reparation, och utan den fĂ„r jag inte igĂ„ng pro-tools. đŸ˜Č

Vad gÀller kompressor sÄ Àr det bara överhÀnget som jag brukar skicka i grupp till samma kompressor, alla andra trummkanaler fÄr en egen insertkompressor (gÀrna nÄgot frÄn UAD-1:an) annars funkar Àven waves Rcomp.

EQ brukar bli lite olika beroende pÄ vad jag gör, men ta en titt pÄ www.toontrack.com och deras forum. brukar finnas lite tips dÀr.

(anvÀnder gÀrna waves parametric eq sjÀlv)

NÀr man programmerar trummorna blir det av naturliga skÀl inte lika bra som om det spelas (ingen nyhet för dig som Àr trummis), men ÀndÄ mycket bÀttre Àn de flesta andra trummprogram pÄ marknaden.

SjĂ€lv spelar jag in genom clavias ddrum trigger, ut som midi frĂ„n "trigghjĂ€rnan" och in i DFHS, och dĂ„ brukar det bli annat ljud i lĂ„dan... 😄

Postat

Kör du med ljuden fÄn DFHS i realtid eller byter du efterÄt?

Postat
Kör du med ljuden fÄn DFHS i realtid eller byter du efterÄt?

Sparar det trummisen spelar som midi, sÄ jag Àr fri att byta ljud och sÄdant i efterhand.

Men visst sköts medlyssningen i realtid.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.