Tormentor Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Vad har ni för workflow nÀr ni re-ampar i PT ? Kör HD pÄ Mac pro. Jag har en mapp med clean filer och skulle vilja dra in alla i en session efter varann och bara trycka rec. GÄr det i PT? ( I LE kör jag wavelab via VST dÀr den funktionen finns)
DrHans Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 vad i all sin dar betyder re-ampa? đ Att man tex spelar in di gitarr och sen i efterhand skickar ut signalen till förstĂ€rkare och spelar in den. Man kan alltsĂ„ Ă€ndra ljudet i efterhand dĂ„ om man inte Ă€r nöjd med gitarrljudet. Man kan Ă€ven re-ampa andra signaler Ă€n gitarrer.
pme (oregistrerad) Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Vad har ni för hw för reamp? NÄgon form av converter borde vÀl vara nödvÀndig för riktigt bra ljud. I alla fall om man har tÀnkt sig reampa via gitarringÄnge.
DrHans Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Vad har ni för hw för reamp? NÄgon form av converter borde vÀl vara nödvÀndig för riktigt bra ljud. I alla fall om man har tÀnkt sig reampa viagitarringÄnge. Jag anvÀnder en Radial X-amp
Anders F Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Nu har jag inte gjort det sjÀlv, men lÀttast vore vÀll att göra en template för re-amping. MVH Anders
Tormentor Postat 27 januari 2009 TrÄdstartare Postat 27 januari 2009 Radial X amp Àr det enda vettiga om man Àr ute efter kvalite. Tja, template.. det Àr ju nya ljudfiler att dra in varje gÄng iaf. och jag behöver bara 2 monokanaler L & R. med 5 timmar gitarr blir det lite filer att lÀgga upp eftervarann... GÄr det att lösa med att dra alla filer direkt frÄn audiopolen med hjÀlp av shuffle/Spot eller liknande sÄ att de lÀgger sej efter varann? SÄ hÀr Àr mitt önskescenario. 1. Ctrl A pÄ alla ljudfiler i mappen clean Gtr. 2. VÀlja "Import all wav files to ONE new audio track". 3. Trycka Rec.
aolsson Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 (redigerat) Tar det fritt frÄn huvet ,men... Du mÄste nog dra in alla ljudfiler i en tom session först.. LÀngst ner i regions listan finns "timeline drop order", sÀtt den till "Left to Right" sÄ fÄr du dom i alla fall pÄ ett spÄr.. Markera sedan alla filer Ä dra in dom... fungerar det tro? Radial X amp Àr det enda vettiga om man Àr ute efter kvalite. Tja, template.. det Àr ju nya ljudfiler att dra in varje gÄng iaf. och jag behöver bara 2 monokanaler L & R. med 5 timmar gitarr blir det lite filer att lÀgga upp eftervarann... GÄr det att lösa med att dra alla filer direkt frÄn audiopolen med hjÀlp av shuffle/Spot eller liknande sÄ att de lÀgger sej efter varann? SÄ hÀr Àr mitt önskescenario. 1. Ctrl A pÄ alla ljudfiler i mappen clean Gtr. 2. VÀlja "Import all wav files to ONE new audio track". 3. Trycka Rec. Redigerat 27 januari 2009 av aolsson
chrisB Postat 27 januari 2009 Postat 27 januari 2009 Att man tex spelar in di gitarr och sen i efterhand skickar ut signalen till förstÀrkare och spelar in den.Man kan alltsÄ Àndra ljudet i efterhand dÄ om man inte Àr nöjd med gitarrljudet. Man kan Àven re-ampa andra signaler Àn gitarrer. Aha, Äterinspela ett ljud dÄ via extern förstÀrkare/högtalare . . . det Àr nÄt vi brukar göra med alla synthar; förutom gitarrer och basar. Det tar en jÀvla tid, men Àr vÀrt jobbet. Jag gör sÄ med ljudeffekter ibland för att fÄ lite mer rumsljud i dem. bara ut med ljudet frÄn PT's kortet in i en stÀrkare, mick tillbaks till PT's kortet.
JonasW Postat 30 januari 2009 Postat 30 januari 2009 Aha, Äterinspela ett ljud dÄ via extern förstÀrkare/högtalare . . .det Àr nÄt vi brukar göra med alla synthar; förutom gitarrer och basar. Det tar en jÀvla tid, men Àr vÀrt jobbet. Jag gör sÄ med ljudeffekter ibland för att fÄ lite mer rumsljud i dem. bara ut med ljudet frÄn PT's kortet in i en stÀrkare, mick tillbaks till PT's kortet. Inte riktigt sÄ enkelt, man bör omvandla signalen till instrumentnivÄ, line ut ger en för stark signal och förstÀrkaren kan bete sig underligt och lÄta lite fel. GÄr att bygga en egen reampbox ganska billigt, bara trafon som kostar.
Christoffer Bergfors Postat 2 februari 2009 Postat 2 februari 2009 Radial X amp Àr det enda vettiga om man Àr ute efter kvalite. Det Àr vÀl inte helt sant. Finns fler Àn Radial som gör vettiga boxar. Little Labs t.ex. X-amp Àr ju nice eftersom den tillÄter tvÄ outs. Jag kör den sjÀlv och diggar, men det finns alternativ!
Tormentor Postat 3 februari 2009 TrÄdstartare Postat 3 februari 2009 Tar det fritt frÄn huvet ,men...Du mÄste nog dra in alla ljudfiler i en tom session först.. LÀngst ner i regions listan finns "timeline drop order", sÀtt den till "Left to Right" sÄ fÄr du dom i alla fall pÄ ett spÄr.. Markera sedan alla filer Ä dra in dom... fungerar det tro? Bodre funka om man döper filerna rÀtt sÄ att du fÄr all 4 kompgitarrer frÄn samma lÄt efter varan osv, tack för tipset, ska testa detta nÀsta produktion!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.