Jump to content
Annons

mbox bundle plugins


jonte82

Recommended Posts

Det står att det ska räcka med att ha den medföljande usb-stickan i för att pluginsen ska fungera och det gör dem. Men varje gång man startar PT så ploppar authorization fönstren upp - sjukt störande. Det verkar knepigt att verifiera pluggarna, dryg process. Ngn som gjort detta nyligen el vet hur man gör? Sjukt tacksam för svar!

Mvh

jonte

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vilka pluggar gäller det?

Du måste skapa ett iLok-konto (ILok.com) och regga pluggarna där, stoppa i

ILoken och ladda ner en auktorisation som gäller (inte så krångligt som det låter).

Annars funkar inte vissa av PT-pluggarna - de som behöver ILok.

Edit: Ilok stavas iLok...

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har skapat ett sånt ilok konto och reggat alla ignition pack 2 pluggar som jag kunnat men detta gäller alltså digidesign pluggarna bombfactory och digirack pluggarna. Dessa ser jag inte när jag loggar in på mitt ilok konto. Hur reggar jag dessa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste göra detta på digidesigns hemsida om jag inte minns fel. Under support har du både product activation och product registration. Men du ska ha fått med en liten färgglad lapp till ignition pack 2, eller? Där står det hur du ska göra 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste göra detta på digidesigns hemsida om jag inte minns fel. Under support har du både product activation och product registration. Men du ska ha fått med en liten färgglad lapp till ignition pack 2, eller? Där står det hur du ska göra 😄

MVH

Anders

Är det inte så att man reggar och aktiverar dessa på Digdesigns sida, och sedan hämtar auktoriseringen

i sitt iLok-konto (har för mig att det var så).

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste göra detta på digidesigns hemsida om jag inte minns fel. Under support har du både product activation och product registration. Men du ska ha fått med en liten färgglad lapp till ignition pack 2, eller? Där står det hur du ska göra 😄

MVH

Anders

Är det inte så att man reggar och aktiverar dessa på Digdesigns sida, och sedan hämtar auktoriseringen

i sitt iLok-konto (har för mig att det var så).

Jo, du skriver in ditt Ilok-alias på deras hemsida. När detta är gjort så ska du till ditt ilok-konto och tanka hem auktoriseringen till din ilok ☺️

Om jag inte minns fel. Är ju inte varje dag man gör detta direkt.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

jomen ignition pack pluggarna har inte varit problemet. där fick man en röd lapp med koder så det är klart. Det jag inte får till är alltså digirack och bombfactory pluggarna som ligger på PT 7.3 skivan. dessa pluggar förstår jag inte hur jag ska regga för det finns inga koder vad jag kan hitta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Börja med å gör en sökning på Bomb Factory på detta forumet först... du lär hitta en del

Jag antar att du köpte en Mbox med Factory tilläget, dvs en iLok med lite extra pluggar:

FACTORY (med åttan, utgår från att det var samma med 7.3)

-Cosmonaut Voice

-JOEMEEK SC2 Photo Optical Compressor

-JOEMEEK VC5 Meequalizer

-Moogerfooger 12-Stage Phaser

-Moogerfooger Analog Delay

-Moogerfooger Lowpass Filter

-Moogerfooger Ring Modulator

digi rack å någon enstaka BF pluggs behöver inte auktoriseras utan ingår i grundkittet..

Tror att de va dessa BF pluggar som ingick utan auktorisering:

- BF76 Compressor

- BF Essential Clip Remover

- BF Essential Correlation Meter

- BF Essential Meter Bridge

- BF Essential Noise Meter

Gissar att du installerat demo versioner som inte ingår i paketet... du är inte den första i så fall..

jomen ignition pack pluggarna har inte varit problemet. där fick man en röd lapp med koder så det är klart. Det jag inte får till är alltså digirack och bombfactory pluggarna som ligger på PT 7.3 skivan. dessa pluggar förstår jag inte hur jag ska regga för det finns inga koder vad jag kan hitta...
Redigerat av aolsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Hittar typ inget om authorization problem när jag söker.

Vadå för demoversioner? Jag har installerat de bombfactory och digirack pluggar som jag fick med på den medföljande PT 7.3 skivan.

Vilka skulle det annars va? När jag läser om verifiering av dessa står det att det ska räcka med att ha iloken i för att de ska fungera. Men för att verifiera dem och slippa dessa förbannat psykande fönster vid uppstart så ska man antingen:

1. Use an activation code. Eller:

2.Use an Ilok license card

Jag hittar varken en activation code för min ilok el ett license card (chip)

Ngn här på forumet måste väl ha gått igenom denna process?

Please advice!

MVH

jonte

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du specificera vilka pluggar detta händer med..

PÅ Pro Tools skivan finns det demo/trial pluggar som inte ingår med systemet.. jag undrar bara om det är dom du har installerat..

Hittar typ inget om authorization problem när jag söker.

Vadå för demoversioner? Jag har installerat de bombfactory och digirack pluggar som jag fick med på den medföljande PT 7.3 skivan.

Vilka skulle det annars va? När jag läser om verifiering av dessa står det att det ska räcka med att ha iloken i för att de ska fungera. Men för att verifiera dem och slippa dessa förbannat psykande fönster vid uppstart så ska man antingen:

1. Use an activation code. Eller:

2.Use an Ilok license card

Jag hittar varken en activation code för min ilok el ett license card (chip)

Ngn här på forumet måste väl ha gått igenom denna process?

Please advice!

MVH

jonte

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade precis med digidesign supporten. Alla de digirack/bombfactory pluggar som jag installerat (soundreplacer, moogerfooger mfl) behöver tydligen köpas, därför kan jag inte verifiera dem. Förvirrande bara att de skickar med dem på PT skivan... Så jävla drygt...

Tack för att ni tar er tid för att hjälpa till! Klockrena människor här på forumet!

MVH

Jonte

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratade precis med digidesign supporten. Alla de digirack/bombfactory pluggar som jag installerat (soundreplacer, moogerfooger mfl) behöver tydligen köpas, därför kan jag inte verifiera dem. Förvirrande bara att de skickar med dem på PT skivan... Så jävla drygt...

Tack för att ni tar er tid för att hjälpa till! Klockrena människor här på forumet!

MVH

Jonte

Som sagt: du är inte den förste som installerat dessa av misstag!

Digidesign har en rätt idiotisk installationsprocess.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...