Jump to content
Annons

Mikrofon kabel hjälp


Mr163

Recommended Posts

Tjena, ska iväg idag o handla en B1:a men frågar är att jag har hittat en mikrofon kabel som är ny i musikbörsen som är märket av NLC, XLR-XLR. Jag undrar ifall den skulle funka med b1:an utan problem? Det är en 7.5 meters kabel, spelar de någon roll om den är lång ? Annars finns det en annan i den prisklassen som är 3 meter lång. Priset på kabeln är 130 kr, ska användas till hemstudion?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjena, ska iväg idag o handla en B1:a men frågar är att jag har hittat en mikrofon kabel som är ny i musikbörsen som är märket av NLC, XLR-XLR. Jag undrar ifall den skulle funka med b1:an utan problem? Det är en 7.5 meters kabel, spelar de någon roll om den är lång ? Annars finns det en annan i den prisklassen som är 3 meter lång. Priset på kabeln är 130 kr, ska användas till hemstudion?

Hejsan

Det spelar ingen roll om den är 7m eller 3m då XLR är en balanserad kabel. Till mikrofoner så är det XLR-XLR du ska ha, så det kommer funka med din mikrofon.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...