Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte en ny Mac Pro innan jul och är väldigt förvånad att de krämper som fanns i min G5:a fortfarande finns i Proen. Har inte flyttat över nåt från den gamla datorn utan det är en clean install!

Trodde att grafikbuggarna berodde på datorn den är fortfarande seg i förhållande till Logic 7 (vid klippning eller om man bara är för snabb med kommandon) vilket jag också trodde berodde på datorn.

Nu känns det ju som det är L8 som är mycket segare än tidigare versioner.

Jag är lite besviken på L8.

Eller är det bara jag som har dessa problem?

(Måste bara pointera att det inte går super segt men är man van vid att jobba snabbt så är det enerverande!)

Har iof skaffat uppdateringen till Pro Tools så får väl dra svansen mellan bena och testa om det blivit bättre. Bara en sån sak att det inte finns Off line bounce går ju egentligen bort men, men.... 24 min projekt är inte så roliga att vänta på.

Annons
Postat

Jag kör Mac Pro med Logic 8 och upplever inte någon egentlig fördröjning i grafiken. Däremot kan fönstren vara lite buggiga och inte stänga sig när man trycker på kryss.

Det var ett tag sedan jag satt med Logiv 7 och G5'a. Jag minns faktiskt inte om grafiken var snabbare då.

Postat (redigerat)
Jag kör Mac Pro med Logic 8 och upplever inte någon egentlig fördröjning i grafiken. Däremot kan fönstren vara lite buggiga och inte stänga sig när man trycker på kryss.

Det var ett tag sedan jag satt med Logiv 7 och G5'a. Jag minns faktiskt inte om grafiken var snabbare då.

Det är väl inte grafiken som är seg , det blir grafikfel på sina ställen s.s. i mixern och ibland när man zooma i sidled i arrangen.

Men sen är programmet segare att ta kommandon än tidigare. Hinner göra 2 kommandon men den reagerar bara på det första. Nu gör de väldigt fort men ändå!

Redigerat av 4Trax

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.