Jump to content
Annons

Koppla flera kanaler till samma plugin!

Recommended Posts

kojdavid (oregistrerad)
Postat

Hejsan!

Jag är nybörjare med Cubase och jag undrar..

Hur gör jag för att koppla flera kanaler tex sång spår till samma plugin utan att behöva öppna tusen stycken samma plugins med samma inställning på?

Mycket tacksam för svar!

/ D

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Man öppnar en effektbus och sedan använder effekt send.

kojdavid (oregistrerad)
Postat

Hur gör jag detta?! :s får det inte att funka.. jätte tacksam för hjälp!

Hammurajen (oregistrerad)
Postat

Skapa ett FX channel track > välj effekt där > vrid upp "mixreglaget" där till 100 > gå sen till de spår du vill ha effekten på och öppna upp den som send-effekt > tryck på "on"-knappen över sendrutan > justera mängden effekt med reglaget under sendrutan

kojdavid (oregistrerad)
Postat

Skapa ett FX channel track > välj effekt där > vrid upp "mixreglaget" där till 100 > gå sen till de spår du vill ha effekten på och öppna upp den som send-effekt > tryck på "on"-knappen över sendrutan > justera mängden effekt med reglaget under sendrutan

Problemet är att "On" knappen är grå och går varken att sätta på eller stänga av.. hmm.. nån lösning på detta?

DieHard (oregistrerad)
Postat

Problemet är att "On" knappen är grå och går varken att sätta på eller stänga av.. hmm.. nån lösning på detta?

Ja det är det som manualen är till för.

Postat

Fxsend är bra för tex reverb och delay mm. Men är det Eq, kompressor, filter eller andra plugins du vill skall behandla hela ljudet är det bättre att skapa ett gruppspår och skicka kanalerna till via kanalernas utgång.

Användandet av gruppspår hindrar inte att du använder sendkanaler samtidigt. Rätt pluggar på rätt ställen.

Vill du att effekten skall bara behandla det spåret så lägg på insert.

Vill du att effekten skall behandla flera spår men blandas med det obehandlade ljudet, lägg på send.

Vill du att effekten skall behandla fler spår och hela ljudet, lägg på gruppspår.

Du kan även skicka gruppspår till sendkanaler och sendkanaler till gruppspår.

Att använda gruppspår gör det även smidigare att ställa volymen på fler spår samtidigt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.