Jump to content
Annons

behövs bra modul i digitala settet?


rockdemon

Recommended Posts

har tänkt köpa digitalt trumset, jag föredrar nät framför gummi pads men det är ju en prisfråga.

På alla setten som känns lite bättre så är det en väldigt flådig trummodul som ändå låter skit för det mesta, och jag undrar därför, om man ändå använder pluggar för trumljud, vad ska man då med flådig modul till som kostar en massa? fyller den fler funktioner?

Är det smartare att köpa ett bättre set begagnat eller bör man köpa ett nytt? vet inte riktigt hur de nöts osv.

varför är det alltid bara två cymbaler? visst om man spelar jazz klarar man sig men normalt sett vill man ju ha två crashar och en ride...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
har tänkt köpa digitalt trumset, jag föredrar nät framför gummi pads men det är ju en prisfråga.

På alla setten som känns lite bättre så är det en väldigt flådig trummodul som ändå låter skit för det mesta, och jag undrar därför, om man ändå använder pluggar för trumljud, vad ska man då med flådig modul till som kostar en massa? fyller den fler funktioner?

Är det smartare att köpa ett bättre set begagnat eller bör man köpa ett nytt? vet inte riktigt hur de nöts osv.

varför är det alltid bara två cymbaler? visst om man spelar jazz klarar man sig men normalt sett vill man ju ha två crashar och en ride...

Tja behöver du inte ljuden så slösa inte pengar på modulen.

Jag kör med alesis trigger i/o och den fungerar jättebra.

Inga ljud i den alls, men jag har ju alla ljuden i datorn.

Om du köper en modul med fler ingångar så kan du ju alltid koppla fler pads.

Mitt sett är ett hembygge en del av delarna är köpta och en del har jag byggt själv.

På mitt set idag har jag

kick ( 1 zon )

Virvel ( 2 Zoner )

3 pukor ( 1 zon/st )

Hihat 2 zoner

Ride ( 2 zoner )

2 st crash ( 2 zoner ( eller rättare sagt andra zonen är choke ) )

1 Splash ( 1 zon )

1 China ( 1 zon )

1 Koklocka ( 1 zon )

Jag har ingångar för fler pads, skall koppla in en puka till och kanske nått mer.

Bild finns på min myspace.

Ja jag tycker det är smartare och köpa ett beggat bättre än sämre nytt.

klart att saker kan ta stryk. Men om du testar att allt funkar när du köper det så får du väl byta delar sen om något pajjar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...