preat Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 Snart ger jag upp... đ Jag har ett midiklaviatur av mĂ€rket eastone kontrol_49 Som mjukvara har jag logic express 8 (och garageband) Mitt klaviatur kopplar jag bara via usb (en strömförsörjd usb hub) Som ljudkort kör jag med en Line6 TonePort (dĂ„ jag lirar gitarr via den ocksĂ„) Det kommer ljud ur bĂ„de GB och Logic men det ljuder nada om jag anvĂ€nder mitt midiklaviatur.. Jag har ju anvĂ€nt det innan pĂ„ en iMac G5 och det var inga som helst problem. Jag fattar inte vad jag gjort för fel... đ Det Ă€r ju inte sĂ„ mycket som kan vara fel... NĂ„n som har nĂ„gra tips?
Linus Postat 19 januari 2009 Postat 19 januari 2009 (redigerat) Jag har ett midiklaviatur av mÀrket eastone kontrol_49 Ta Horng Àr den taiwanesiske tillverkaren. Samma Kina-prylar gÄr under mÀngder av mÀrken och namnvariationer. Eastone Kontrol 49 heter det hos Luthman (t ex 4Sound, Musikbörsen)... Likadant med deras GarageKey som Àr mÀrkt JJlabs hos JAM, MidiTech hos tyska butiker som exempelvis Thomann, DVForge i mÄnga amerikanska butiker etc. Redigerat 19 januari 2009 av Linus
preat Postat 19 januari 2009 TrÄdstartare Postat 19 januari 2009 Ok - Men detta Àr vÀl inte mitt midiklaviatur? Skall inte mitt eastone finnas med hÀr i denna rutan? Behöver jag lÀgga till det eller nÄt?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.