Crownfield Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 Undrar om någon vet om Fender gjort nån Stratocaster med Floyd Rose-tremolo och humbucker(s) (iaf i stall-läget)..? Söker en (relativt billig, dvs under 10.000 ny eller beg - helst beg) "lek-gitarr" att öva teknik på och ha med på hotell på resor och så, som har "riktig" Vai/Satriani/teknik-tok tremolo och fet(a) mick(ar)... Men jag älskar Stratocaster och skulle helst hitta en strata - för annars finns det ju gott om andra märken som har vad jag söker, tex ibanez.. Men undrar alltså just om Fender Strator med ovan spec.... Nån som vet? Kan absolut tänka mig en mexican Fender Strata eller en japsbyggd Fender Strata, om bara specen är rätt. Tacksam för idéer och tips... Kanske nån har nån gammal sliten strata med floyd rose att sälja som jag skulle kunna modda så den passar? Mvh Richard
Åke Björnstad Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 Finns tydligen.Vet ej pris. http://www.fender.se/products/search.php?partno=1144700 Du får Googla
Freddy Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 Finns gör det ja. Vet att ena gitarristen i maiden körde med en Hum-strata. Men det var iofs redan bekräftat 🙂 Lycka till med gitarrsökeriet!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.