Orgino Postat 10 januari 2009 Postat 10 januari 2009 Hej! Jag skulle vilja ha ett keyboard eller något i den stilen som jag skulle kunna spela in på min dator med. Har Mac OS X som operativsystem. Till en början var jag inne på ett midiklaviatur men jag hittade aldrig det som jag sökte eftersom jag är ganska kräsen när det gäller tangenterna och hur de känns när man spelar med dem. Ljudet kan jag själv justera i min dator så där är det inga problem. Någon som har något tips om midiklaviatur som känns som ett riktigt piano i fingrarna när man spelar på det och går det att spela in med ett elpiano? Tack för svar 😱
pompe Postat 10 januari 2009 Postat 10 januari 2009 försök hitta någon piano som du gillar, sedan kollar du upp om det finns MIDI eller USB till den min vän som är pianist och producent gillar och använder Roland FP7 till sina produktioner, dock spelar han mest på sin satans fina flygel =D http://www.musiciansbuy.com/mmMBCOM/images/roland_fp7kit.jpg
Orgino Postat 10 januari 2009 Trådstartare Postat 10 januari 2009 okej aa för jag skulle först och främst ville kunna spela på den skönt. Sen skulle det vara ett riktigt stort plus om man kunde spela in på dator. 😱
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.