Paralyze (oregistrerad) Postat 6 januari 2009 Postat 6 januari 2009 Tjena! đ TĂ€nkte det kunde vara kul att lista alla autotune effekter/instĂ€llningar, som Ă€r ganska populĂ€ra. Jag kĂ€nner bara till hur man fĂ„r fram den kĂ€nda ''T-pain effekten'' Men dĂ€r borde finnas sĂ„ mkt mer man kan skruva till? Dela med er av alla knasiga/roliga/coola effekter ni rattat in med autotune đ
Piccazzo Postat 6 januari 2009 Postat 6 januari 2009 Allt beror ju pÄ i vilken tonart lÄten men Max pÄ allt Àr ju en bra början.
base10 Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Allt beror ju pĂ„ i vilken tonart lĂ„ten men Max pĂ„ allt Ă€r ju en bra början. Tack för tippset! đ
Paralyze (oregistrerad) Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Alla tips Ă€r vĂ€lkommna, behöver inte vara just autotune, kan vara nĂ„got liknande program med đ Hur fĂ„r Daft punk till sin ''robot-aktiga'' röst? LĂ„ter sĂ„ jĂ€vla nice ju.
Fangus Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Alla tips Ă€r vĂ€lkommna, behöver inte vara just autotune, kan vara nĂ„got liknande program med đ Hur fĂ„r Daft punk till sin ''robot-aktiga'' röst? LĂ„ter sĂ„ jĂ€vla nice ju. Har för mig att det finns en standardplugg i Cubase som heter Metalizer eller nĂ„tt sĂ„nt. Testa det om du nu har Cubase? =)
Paralyze (oregistrerad) Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Alla tips Ă€r vĂ€lkommna, behöver inte vara just autotune, kan vara nĂ„got liknande program med đ Hur fĂ„r Daft punk till sin ''robot-aktiga'' röst? LĂ„ter sĂ„ jĂ€vla nice ju. Har för mig att det finns en standardplugg i Cubase som heter Metalizer eller nĂ„tt sĂ„nt. Testa det om du nu har Cubase? =) Har ''tyvĂ€rr'' FL đ Finns det nĂ„got liknande man kan fixa gratis till FL?
tbruce Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Hur fÄr Daft punk till sin ''robot-aktiga'' röst? LÄter sÄ jÀvla nice ju. PÄ vilken lÄt?
Paralyze (oregistrerad) Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 (redigerat) Hur fĂ„r Daft punk till sin ''robot-aktiga'' röst? LĂ„ter sĂ„ jĂ€vla nice ju. PĂ„ vilken lĂ„t? Digital Love đ Redigerat 7 januari 2009 av Paralyze
Nicz Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 sen kan man ju alltid anvĂ€nda sig av pianorullen pĂ„ auto tune o trycka in dem tonerna man sjunger i, sĂ„ sticker inte sĂ„ngen över den tonarten du vill ha đ perfekt för en annan som .
Piccazzo Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Hur fÄr Daft punk till sin ''robot-aktiga'' röst? LÄter sÄ jÀvla nice ju. Kombination av Vocoder och Autotune
tbruce Postat 11 januari 2009 Postat 11 januari 2009 Hur fĂ„r Daft punk till sin ''robot-aktiga'' röst? LĂ„ter sĂ„ jĂ€vla nice ju. PĂ„ vilken lĂ„t? Digital Love đ LĂ„ter som nĂ„n form av autotuning ja, men kanske med Melodyne snarare Ă€n Auto-Tune. LĂ„ter som att de jobbat manuellt med varje fras, vissa toner har typiska utrĂ€tningsartefakter medans andra glider pĂ„ ett nĂ€stan överdrivet sĂ€tt. Sen har de fĂ„tt det att lĂ„ta mysigare med hĂ„rd komprimering, nĂ„n form av dist och hĂ„rd filtrering. Just den hĂ„rda komprimeringen tillsammans med autotuning Ă€r nyckeln till soundet i t ex One more time, bĂ„de ton och dynamik blir extremt statisk och minsta andetag kommer fram vĂ€ldigt mycket.
civinco Postat 12 februari 2009 Postat 12 februari 2009 Alla tips Ă€r vĂ€lkommna, behöver inte vara just autotune, kan vara nĂ„got liknande program med đ Hur fĂ„r Daft punk till sin ''robot-aktiga'' röst? LĂ„ter sĂ„ jĂ€vla nice ju. Jag antar att dom bland annat anvĂ€nder talk box. Det kanske olika beroende pĂ„ lĂ„t men jag kolla pĂ„ det hĂ€r klippet: mvh /danne
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.