Jump to content
Annons

Vilka har pro tools 8 ?


pompe

Recommended Posts

Någon som har uppdaterat än! Tänkte gå o köpa det i veckan, skulle vara fint hur det funkar i praktiken =)

känns som en bra uppdatering för mig då jag oftast inte komponerar så mycket själv, men många människor som jag spelar in vill gärna ha någon fet kick eller ett bra elpiano! Jag hoppas att digidesigns nya utbud ska räcka för mig, och eftersom jag har fäst mig vid pro tools är det jobbigt att hoppa över till logic för såna saker =/!

dock är jag lite skrajj för det nya interfacet, är det lika hemtrevligt som den gamla hederliga?

en sista grejj! Jag kör 7.3 just nu, behöver jag uppdatera till 7.4 innan jag går in på 8:an (med andra ord köpa 7.4) ? eller följer alla grejjer från 7.4 til 8:an för dens uppdateringspris (ca 1500 kr) ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej, med PT 8 efter ca 20-30 timmars användning... Mycket nöjd 😄

Nya interfacet "ser" jag inga problem alls med. Ser modernare ut tycker jag. Lite mindre svart-vit feeling.

Förbättrad MIDI-hantering, äntligen!

Nya instrument pluggarna låter bra.

På det hela taget känns det genomarbetat och jag har inte stött på några buggar än.

Har testat spela in några MIDI-spår och några ljudspår samt knepat och knåpat med några 7.4 projekt med ca20 spår.

Inga problem ännu.

Tror inte du behöver omvägen via 7.4 eftersom man avinstalerar PT innan man lägger in 8.0.

För att få se lite mer själv kan du ju kolla in filmerna jag tipsade om igår :

ProTools 8 filmer

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker version 8 är riktigt bra, man får mer av allt som är bra tycker jag. De nya instrument pluggarna tycker jag låter riktigt bra med.

Det nya interfacet ser annorlunda ut men allt är på de ställena dem ska vara på - det går snabbt att vänja sig med hur det set ut.

Digidesign har gjort ett bra jobb med denna uppdatering tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Satt lite med 8:an innan jag stack iväg för julen. Nya interfacet är det inga problem att vänja sig vid. Automatiseringen känns mycket bättre och mididelen känns kanon. Pluggarna som följde med märker jag att många här tycker lät väldigt bra. Är nog en smaksak, men mini grand (tror pianopluggen heter så)tyckte jag inte lät roligt alls om man är ute efter att det ska låta som "äkta". Om du är ute efter sjysta elpianoljud i pro tools så skulle jag nog hellre köra velvet som jag tycker har några riktigt sköna simuleringar. Resten va helt okej. Jag skulle nog kunna tänka mig att använda mini grand för en skiss, men inte i skarpt läge. Orgelpluggen lät bra tycker jag. Jag hann inte testa så mycket men det va lite spontana reaktioner från mig.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker att grafiken känns sådär... lite för mycket leksak. det var det jag gillade mest med PT: clean och vacker enkel grafik.

orgel är super, håller helt med gizmosis ang piano. Boom är också kul, allt som har en step sequencer är välkommen i min värld!

lekt en hel del med de nya pluggar, jag älskar lo-fi och alla andra effekter inlånade från transfuser.

jag är jätteglad att en fil packar upp och installerar allt, jag har tjatat om detta länge med digidesign!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag uppdaterade till PT 8 förra veckan och har kört några några timmar på den. Så vad ska man säga? Jo, Midi hanteringen är näst intill identisk med Cubase, de har lyckats plocka det bästa från alla SEQ program!

Syntharna är super, Xpand 2 är en av de bästa soft synthar jag testat och jag har ca 20 st hemma. Var en Logic 8 användare, men inte längre!

/Johnny

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...