chrisgroove (oregistrerad) Postat 25 december 2008 Dela Postat 25 december 2008 Hej! Hoppas att alla har haft en mycket härlig Julafton med mycket gott att dricka och äta! Tänkte fråga här på forumet om någon han rekommendera ett eller fler headsets som funkar utmärkt för radiosändning? Givetvis en sluten lur med en bra mikrofon på! Om luren hade funkat bra för att göra och mixa sina produktioner i så hade det varit som pricken över i't! 😄 Kan tänka mig att lägga runt 1500kr! Tack på förhand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chrisgroove (oregistrerad) Postat 26 december 2008 Dela Postat 26 december 2008 Ingen som har något tips? =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rambo Postat 27 december 2008 Dela Postat 27 december 2008 Hej....jag har faktiskt inte stött på någon bra sak för detta, vet att det fanns en tysk sak som var ok, men då betydligt över dina 1500. Dom flesta som finna är väl nån dynamisk/electret typ (behöver vara små) som man ser på sportprogram eller liknande, men det låter väl sådär egentligen. Det är en viss psykologisk skillnad när man kollar TV-nyheterna och dom har minimikrofoner....stäng av bilden och lyssna bara på ljudet så förstår du...det låter halvkul utan bild. För radio tycker jag inte det är nån bra ide med headset/mic...testa gärna...men jag har aldrig fått till det på ett ok sätt. Känns billigare på sikt och flexiblare med hörlurar och separat mic. Bara ett tips.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.