Jump to content
Annons

Hygienteknikern


hygienteknikern (oregistrerad)

Recommended Posts

hygienteknikern (oregistrerad)

Jaha, detta är väl snarare en reviderad om-presentation än en ny dito.

Är född 75, uppvuxen i Partille men bor numera i exil i raggarhålan Lysekil med flickvän och två (snart tre) barn.

Började pyssla med musik rätt sent i livet trots att ådran alltid funnits där. Gick ffs i Kyrkans Barnkör där jag blev jämförd

med en liten ängel vars röst var välsignad av Gud Fader själv. Så är dock inte fallet nu IMO.

De få gångerna jag låter min "fagra" stämma ljuda är på bandfester där jag tolkar Eddie Meduza såväl som Per Gessle

med en hängivenhet som heter duga. Och det låter mer som när man hoppar på en jutesäck med kanada-gäss än Pavarotti enligt mig.

Jag vet att jag KAN sjunga men jag vågar inte...

Det blev istället att jag -inspirerad av barndomshjältar som Depeche Mode och Jarre- köpte min första synt - en Ensonic SQ1- i högstadiet

Har sedan dess ägt ett antal syntar och workstations.

I nuläget residerar en Korg Trinity Plus, en Korg X5D samt en Yamaha A3000 v2 i maskinparken.

Med de maskinerna (samt ett otal VSTi:er) skapar jag all möjlig musik.

Mitt ambient/electronica-projekt Styrofoam Samurai har legat i träda ett tag men jag ämnar ta upp det igen inom kort.

Har även ett samarbete med Henrik Piehl (ex-Code64) vilket resulterat i duon Shumway & Tanner.

Tanken är att vi ska göra trallvänlig electropop med inslag av ostig 80-talssynth och ett stänk chipmusik.

Som om detta inte vare nog så är jag även keyboardist och låtskrivare i Her Whisper - ett band vars musik enligt många recensioner

är omöjlig att placera i ett enskilt fack. Själva kallar vi det för dark symphonic heavy metal.

"- Vafan...Metal?" säger du.

"-Javisst är det så." säger jag.

Bara för att jag är insnöad på syntar betyder det inte att jag avskyr svettiga strängbändare.

Vilket leder mig in på musiksmak.

Jag älskar ALL musik och vill ständigt utvidga mina vyer.

Ok, jag kanske inte går igång på opera och dansbandsorkestrar men det är ändå musik.

Influenser är viktigt. Så är det bara.

När jag inte gör musik tillverkar jag fönster av högsta kvalitet, ser på högkvalitativa amerikanska TV-serier såsom Dexter, Breaking Bad, The Shield osv.

samt spelar WoW. Fast jag är igen inbiten nörd. GTAIV är då fan så mycket roligare. 😛

Tack för mig.

/Marcus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hammurajen (oregistrerad)

Hej och välkommen (igen)!

Det är bra att vara allround och öppen för olika typer av musik. Sån är jag själv. Är egentligen också en synt-nisse men spenderar även tid som rock-trummis i ett coverband.

Du tillverkar fönster, hm... Jag har en granne som jag tror äger en fönsterfabrik någonstans i dina trakter. Kan det vara ett sammanträffande tro...?

Link to comment
Dela på andra sajter

hygienteknikern (oregistrerad)
Du tillverkar fönster, hm... Jag har en granne som jag tror äger en fönsterfabrik någonstans i dina trakter. Kan det vara ett sammanträffande tro...?

Heter han Leif och är rik som ett troll så kan det vara mer än ett sammanträffande. Annars finns det av någon outgrundlig anledning en del fabriker

med den inriktningen ganska tätt häromkring. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hammurajen (oregistrerad)
Du tillverkar fönster, hm... Jag har en granne som jag tror äger en fönsterfabrik någonstans i dina trakter. Kan det vara ett sammanträffande tro...?

Heter han Leif och är rik som ett troll så kan det vara mer än ett sammanträffande. Annars finns det av någon outgrundlig anledning en del fabriker

med den inriktningen ganska tätt häromkring. :rolleyes:

OK, men då var det nog fel fabrik. Min granne heter Patrik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...