CCY Postat 10 december 2008 Postat 10 december 2008 Hej! Jag är ny här, liksom färsk med Pro Tools. Jag lyckas av någon anledning inte importera mp3-filer! .wav-filer har fungerat bra, men mp3-or tvärvägrar den. Jag har en IBook, Pro Tools LE 7.4. Vore jätteglad för tips! Jag har prövat att starta om. Inte slå på ITunes etc.
chrisB Postat 10 december 2008 Postat 10 december 2008 hmm, enkel lösning: använd iTunes och konvertera dina filer till wav eller aif PT borde vara åtminstone 7.4.2
CCY Postat 10 december 2008 Trådstartare Postat 10 december 2008 hmm, enkel lösning: använd iTunes och konvertera dina filer till wav eller aifPT borde vara åtminstone 7.4.2 Tack för tipset! Olyckligtvis vill inte "Import"-valet synas efter jag gått in på "inställningar -> avancerat", vilket tydligen skulle möjliggöra konvertering enligt ITunes-hjälpen. Ett sånt besvär.
zagor Postat 10 december 2008 Postat 10 december 2008 vad händer exakt när PT "tvärvägrar"? stänger sig programmet? kraschar? spelar inte upp? dyker upp "convert" optionen?
CCY Postat 11 december 2008 Trådstartare Postat 11 december 2008 vad händer exakt när PT "tvärvägrar"?stänger sig programmet? kraschar? spelar inte upp? dyker upp "convert" optionen? När jag markerar filnamnet så dyker ingen som helst information upp i fönstret nedan. Alla knappar utom "done" är så att säga låsta. Ingen konverteringsmöjlighet bjuds, och inget händer såklart när jag klickar i "done", mer än att fönstret stängs ned. Detta hände inte med .wav-filen, och jag har en god vän med IBook och Pro Tools som har lyckats importera samma fil på samma tillvägagångssätt. Börjar undra om jag har missat något i installeringen av programmet.
zagor Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 du säger att du har en "ibook"... alltså, vadå? en gammal ibook med den äldre processor? klarar det specifikationer för pro tools 7.4? jag orkar inte läsa hela listan på digideisgn hemsida. du kan prova att importera mp3 via digibrowser och se om det funkar där.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.