Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

har problem med omnisphere. Installationen och registreringen går utmärkt men när jag spelar upp ljud så hackar dom i programmet, samma sak händer med stylus rmx. jag använder cubase mx3.

Annons
Postat

grejen är att, ifall ljuden kräver mycket prestanda så kan jag "spela in dom" och sedan lyssna på dom i wmp eller liknande och då låter dom som dom ska, men detta funkade inte när jag testade att spela in omnisphere eller stylus. jag har kört många många plugins i cubase utan att det händer något med själva ljuden, omnisphere och stylus är dom ända programmen.

GIGAN (oregistrerad)
Postat
grejen är att, ifall ljuden kräver mycket prestanda så kan jag "spela in dom" och sedan lyssna på dom i wmp eller liknande och då låter dom som dom ska, men detta funkade inte när jag testade att spela in omnisphere eller stylus. jag har kört många många plugins i cubase utan att det händer något med själva ljuden, omnisphere och stylus är dom ända programmen.

Som Ulf skrev ovan, tar stylus och framför allt Omnisphere mycket processorkraft.

Vad har du för processor och hur mycket ram har du?

En dual core och minst 2G ram krävs för att köra de två.

Ta fram vst performance, eller kolla i mätaren vid inspelningsknapparna.

Försök att stänga av de program du inte behöver. Stäng av återställning mm.

Finns en tråd på forumet hur du optimerar en dator för musikproduktion.

Lycka till

GIGAN

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.