Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag vet inte riktigt om jag har postat rätt nu för frågan är inte om Logic utan Garageband. Antar att ni som kan logic har mac och kanske har någon hum om garageband med. Hur som helst.

Vi satt igår och jamade lite jag och en kommpis men så bestämde vi oss för att spela in. Vi började med akustisk git och sedan spelade in sång. Men det vi ville göra sedan var att ta det samtidigt, sång på en kanal, git på andra. Vi kopplade in två micar i ljudkortet men hur göra sedan för att få in de två på olika kanaler??. Har dock ingen aning om vad det var för ljudkort, satt på en ny dator i skolan. Båda fungerade men hamnade på samma kanal hela tiden?

Annons
Postat

Jo man kan ju välja det, men det blir samma kanal ändå :S. Eller så var det jag som missade något mera.

Någon annan som vet vad det kan vara?

Postat

Har ingen koll på garageband, men välj två monospår och se till att kanal 1 går in på första spåret och kanal 2 på andra, borde gå att välja input nånstans.

Postat

Markera det första spåret.

I TrackInfo på högersidan: ändra Input Source till Mono 1 (Vad ditt ljudkort nu heter)

Markera det andra spåret.

Ändra Input Source till Mono 2.

Tryck sedan på recordknappen på båda spåren och börja spela in.

Funkar inte det?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.