Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Det här är mitt första inlägg. Jag hittade forumet häromdagen och det känns som en guldgruva!

För ett tag sen införskaffade jag mig en Edirol-FA66 för en enkel hemmastudio. Jag gillar ljudkortet (även om jag inte har fått så låga latencies som jag förväntade mig). Ett problem som snabbt dök upp var att min gamla laptop visade sig vara alldeles för seg och gammal för att hänga med när jag hade för många spår. Edirolen åkte in i garderoben och jag började leta efter en ny laptop att köpa. Igår beställde jag till slut en dator som verkar kunna uppfylla de flesta av mina behov. Jag var tvungen att kompromissa på en punkt: Den har inga firewireportar. "Inga problem", tänkte jag, "jag skaffar mig firewire på expresscard, så är jag igång". Det var först efter att ha gjort beställningen som jag började snoka runt på allvar, och det verkar ju minst sagt finnas en hel del problem med firewire på expresscard vad gäller ljudinspelning. Som tur är, är firewirekortet jag köpt byggt på texas instruments-chipet, men det verkar ju inte vara någon garanti. I synnerhet inte med edirolen som av allt att döma är extra känslig...

För att komma till frågan: Finns det någon här som har erfarenhet av att köra firewireljudkort på expresscard? Är det någon som har erfarenhet av detta med just en edirol?

Jag får datorn om ett par dagar och kan testa lite själv då. Men om det skulle visa sig inte fungera, finns det några förslag på USB-kort som är i motsvarande klass (eller kanske bara lite lite sämre) som edirolen?

Tack på förhand!

Annons
Postat

Gjorde exakt samma grej, bortsett från att jag har ett FA-106. Det hela fungerar extremt jättefelfritt faktiskt! Riktigt fräscht. Så länge det är TI-chipset så ska det nog inte vara några probs..!

Postat
  PSG sa:
Gjorde exakt samma grej, bortsett från att jag har ett FA-106. Det hela fungerar extremt jättefelfritt faktiskt! Riktigt fräscht. Så länge det är TI-chipset så ska det nog inte vara några probs..!

Åh, gud va skönt att höra!!

Jag har bokstavligen legat sömnlös över detta. Jag får hoppas att det går lika bra för mig. Återkommer när det finns mer info.

Tack igen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.