Jump to content
Annons

Fender Vintage Mickar?


StratMusic

Recommended Posts

Hej, jag äger en Fender Vintage Stratocaster och tänkte uppgradera pickuperna.

Efter lite sökningar och telefonsamtal har jag kommit fram till två alternativ;

Fender Vintage Noiseless Stratocaster Pickups, kostar 2595/set om 3

samt

Fender Custom Shop Fat '50s Pickups, kostar 2395/set om 3

priset är inte viktigt, jag vill ha bästa pickuperna helt enkelt.

Spelar mycket bluez/jazz/rock. Ex Stevie Ray Vaughan, Dire Straits, Jimi Hendrix, John Mayer.

Jag spelar inte dödmetall, men en viss nivå av dist vill jag att de klarar av också.

Vilka skulle ni rekommendera? 😮

Extremt tacksam för svar / Mvh Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hickenick (oregistrerad)

Fralin! Ruggigt bra mickar, och man kan få dom customlindade efter sina egna preferenser.

Jag har dom här och dom borde nog motsvara Fenders Fat '50s på ett ungefär, http://www.fralinpickups.com/stratstyleBS.asp.

Tycker att "Base plate" på stallmicken är ett väldit bra påhitt också, fetar till ljudet lite och dämpar dom där spik-i-örat-tendenserna som single coils i stalläge annars ofta ger upphov till.

Redigerat av Hickenick
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har en 71 strata med en Hot noiseless vid stallet. Jag tycker den är i snällaste laget. På telen jag spelar mest på har jag satt dit en vanlig noiseless stratamick som mittmick, jag får fan i mig mer drag i den än i hot-micken på stratan.

, Jag skulle hellre gåS

Det finns en svensk som lindar mickar, kommer inte ihåg namnet, men jag tog nyss hem en handbyggd AREender gjorde sina på 50-talet. Måste komma på vad han heter.

Jag köpte ett set stratamickar som heter 57 - 62 tror jag. De var bara skit, tjul-rundgång svagt ljud, noll häng. Yog bort dem och eldade upp dem i kakelugnen.

(Ljög, sålde dem) 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag äger en Fender Vintage Stratocaster och tänkte uppgradera pickuperna.

Efter lite sökningar och telefonsamtal har jag kommit fram till två alternativ;

Fender Vintage Noiseless Stratocaster Pickups, kostar 2595/set om 3

samt

Fender Custom Shop Fat '50s Pickups, kostar 2395/set om 3

priset är inte viktigt, jag vill ha bästa pickuperna helt enkelt.

Spelar mycket bluez/jazz/rock. Ex Stevie Ray Vaughan, Dire Straits, Jimi Hendrix, John Mayer.

Jag spelar inte dödmetall, men en viss nivå av dist vill jag att de klarar av också.

Vilka skulle ni rekommendera? 😏

Extremt tacksam för svar / Mvh Martin

Brummar originalmickarna mycket? Har du 5 läges switch på stratan så sätt på 2 eller 4. d d d d d ddon´change the pick-ups. Skruva ner disten istället. Har den tre lägen så köp noiselessmickar eller peta in en tändsticka mellan. Och lägg ett fett anslag på strängarna med hårt plektrum. Har aldrig bytt gitarrmick i hela mitt liv. Ok om de brusar för mkt. Men strata är strata. Jag tror den klarar en viss nivå av dist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bytte till Seymour duncans vintage mickar SSL-1. Jag är väldigt nöjd med dem. Lundgren verkar väldigt bra men man får treSeymour Duncan mickar på Thoman för nästan samma pris som en Lundgren mick så det avgjorde saken för min del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om det inte har så mycket just mad den här tråden att göra, men är det någon som vet hur mickarna på en tele skiljer sig från dem på en stratocaster? jag letar just efter det där varma, men ändå skarpa ljudet från en strata, men formen på en tele är ju grymt mycket skönare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...