Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag ska köpa min nya dator snart men har kom med lite funderingar.

Då den näst nyaste (2.4ghz, 8600gt 512) har sjunkigt så mycket i pris på beg marknaden käns det rätt värt att köpa en sådan sedan lägga restan på nytt ljudkort eller liknande.

Då min fråga. Skiljer det mycket i prestanda på snabbhet osv, grafikkortet vet jag är lite bättre men det har jag ingen större användning av. Det jag spelar klarar den av. (den klarar ju crysis osv med så att)

Men är det värt att gå upp de k till en ny macbookpro eller köpa en äldre. Vad jag kan se så skiljer det ju nästan inget. Lite på kontaker, minne hastighet(gör det mycket), grafikkortet vilket inte spelar så stor roll and then what else?

Macbook är inget val för mig.

Kommer men märka skillnad i kvalite/prestanda när man spelar in osv.

/// Take care!

Redigerat av Gäst
Annons
Postat (redigerat)

Nej jag har bestämt mig nu 😉 HAHA.

Lästa runt lite på macworld och fan bra svar.

Tänkte inte på den nya skärmen, styrplattan, designen är fakiskt mycket snyggare, minnet, busshastigeth, L2 cache, grafiken man kanske ändå vill ha det 🙁, osv.

Tror det blir en ny ändå 🙂.

Men ni får gärna komma med synpunkter eller vad ni tycker.

///

Redigerat av Gäst

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.